recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streame trådløst HD video fra PC til TV, muligt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streame trådløst HD video fra PC til TV, muligt?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streame trådløst HD video fra PC til TV, muligt?
    Sendt: 21-December-2015 kl. 11:12
Jeg vil gerne kunne streame trådløst HD video fra min PC til mine TV som har indbygget wifi og DLNA. Det går rigtig godt med SD materiale og HD materiale med lav bitrate, men mine HD TV optagelser i .ts format og med en bitrate omkring 15000 kbits/s hakker helt vildt eller kører slet ikke. Jeg har en 20/10 Mbit forbindelse, men den har vel ingen betydning når der kun skal streames internt i hjemmet? Jeg har valgt den kanal på netværket hvor der er mindst trafik og hvad kan jeg ellers gøre for at forbedre det?
Hvilken wifi USB dongle vil i anbefale til formålet?
Har min routers alder/type noget at sige i denne forbindelse?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2015 kl. 11:38
Din internet hastighed har intet med det at gøre.

Men HD film trådløst kan være en stor opgave.

Vigtige ting: God router  Huset opbygning og afstand.  
Gode wifi kort i TV   og det er nok her det bliver svært da de nok ikke kan skiftes.

Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2015 kl. 11:41
Det har en betydning, hvilken wifi-standard, du bruger. To generationer tilbage hed standarden 802.11g, som max kunne køre 54Mbit/s (og reelt overføre det halve). Du skal ihvertfald have udstyr, der understøtter 802.11n, som kan gå noget højere i bitrater. Forhåbentlig understøtter TV'ene denne standard. Aller bedst er selvfølgelig nyeste 802.11ac-standard, men det er ikke sikkert, at dine TV understøtter denne.

Sidder PC'en på routeren med kabel? Hvis ikke (men i stedet via wifi) skal signalet to gange via wifi, og det gør det sværere at få alle bittene igennem.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2015 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af huntiedk huntiedk skrev:

Det har en betydning, hvilken wifi-standard, du bruger. To generationer tilbage hed standarden 802.11g, som max kunne køre 54Mbit/s (og reelt overføre det halve). Du skal ihvertfald have udstyr, der understøtter 802.11n, som kan gå noget højere i bitrater. Forhåbentlig understøtter TV'ene denne standard. Aller bedst er selvfølgelig nyeste 802.11ac-standard, men det er ikke sikkert, at dine TV understøtter denne.

Sidder PC'en på routeren med kabel? Hvis ikke (men i stedet via wifi) skal signalet to gange via wifi, og det gør det sværere at få alle bittene igennem.

PC'en er forsynet med en USB dongle der understøtter 802.11n. Routeren er koblet til det ene TV med kabel. Afstand mellem PC og TV/router er ca. 8 m med to murstensvægge imellem, og til det andet TV ca. 10 m med tre murstensvægge imellem.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2015 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

mine HD TV optagelser i .ts format og med en bitrate omkring 15000 kbits/s hakker helt vildt

Hej.

Hvis 15000 kbits/s hakker helt vildt lyder for for mig som at det kører 802.11g?

Er der ikke noget med at hvis der bare er en enhed der kører 802.11g, så kører hele netværket 802.11g.

Du eller din nabo har vel ikke en 802.11g enhed du kan prøve at slukke for?
Hvis det er naboen er det måske nemmere at prøve en anden kanal.

Hilsen Carsten.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2015 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

mine HD TV optagelser i .ts format og med en bitrate omkring 15000 kbits/s hakker helt vildt

Er der ikke noget med at hvis der bare er en enhed der kører 802.11g, så kører hele netværket 802.11g.

Det har jeg aldrig hørt før, men jeg har en gammel bærbar som muligvis kun kører 802.11g. Den er dog næsten aldrig tændt, så den skulle vel ikke kunne lave lort i det?
Vil en wifi forstærker kunne afhjælpe problemet?

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2015 kl. 13:35
Det er ikke kun bitraten, men også antallet af pakker/sek. Og der har de fleste trådløse netværk rigtig svært ved at følge med. Så hvis det på nogen måde kan lade sig gøre så træk et kabel.
/Peter
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2015 kl. 15:04

Vil en wifi forstærker kunne afhjælpe problemet?

Hej.

Nej det tror jeg ikke.

Men jeg syntes ikke at det kan være så svært at fejlfinde på.

Jeg vil foreslå at du starter med at forbinde et midlettidigt kabel mellem din PC og routeren og så se/måle hvordan det så går med HD. Både til det TV der er kablet og det der kører trådløst.

Det vil så også give dig en ide om hvad hastighed der er muligt?

Hilsen Carsten.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2015 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Jeg vil foreslå at du starter med at forbinde et midlettidigt kabel mellem din PC og routeren og så se/måle hvordan det så går med HD. Både til det TV der er kablet og det der kører trådløst.

Det vil så også give dig en ide om hvad hastighed der er muligt?

Hilsen Carsten.

Det kunne jeg selvfølgelig prøve. Jeg er dog ret sikker på, at det så vil køre flydende. Det hjælper mig dog ikke, da jeg fortsat ønsker at køre trådløst.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2015 kl. 16:07
Hej.

Det hedder fejlfinding.

Som jeg læser problemer har du 3 enheder tilsluttet en router.

Spørgsmålet er hvilken enhed der giver problemet?

Først vil jeg foreslå, at du finder ud af hvad der er det max opnågelige.
Og derefter finde ud af hvilken enhed der giver problemet.

Jeg ved ikke om du evt har en ekstern USB Hardisk du evt kan bruge til at kopiere data til og fra på det ene TV. Hvis man kender størelsen på en fil og ser hvor lang tid det tager kopiere den både kablet og trådløst kan du måske finde ud af hvilken forbindelse der er langsom?

Hilsen Carsten.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2015 kl. 20:00
Det med netværket kommer ene og alene an på hvad det er for en router man har. såfremt det er en "gammel" router som kun har en enkelt antenne vil en enkelt g-enhed smide systemet ned på g selvom man egentlig har et N-netværk. har man dualband routere falder den ikke ned da man har mulighed for at køre på flere på en gang. MEN som flere har sagt. hvis der hakkes helt vildt med 15mbit så kører det kun 802.11g og  så er det om at opgradere netværket. Kører man med standard router fra udbyderen kan man næsten være 100% sikker på at man har noget forfærdelig crap udstyr. Jeg har ikke set nogen udbyder levere en ordentlig router endnu. Det er stort set altid noget 100,-'s udstyr der bliver leveret.

Men Flemming kunne jo starte med at angive hvad det reelt ER for noget udstyr han har, så har vi meget lettere ved at afgøre hvad næste skridt vil være, og hvad han kan gøre for at tjekke tingene.
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Point: 924
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2015 kl. 22:57

Jeg vil gerne kunne streame trådløst HD video fra min PC til mine TV som har indbygget wifi og DLNA. Det går rigtig godt med SD materiale og HD materiale med lav bitrate, men mine HD TV optagelser i .ts format og med en bitrate omkring 15000 kbits/s hakker helt vildt eller kører slet ikke. Jeg har en 20/10 Mbit forbindelse, men den har vel ingen betydning når der kun skal streames internt i hjemmet? Jeg har valgt den kanal på netværket hvor der er mindst trafik og hvad kan jeg ellers gøre for at forbedre det?
Hvilken wifi USB dongle vil i anbefale til formålet?
Har min routers alder/type noget at sige i denne forbindelse?

Flemming

Jeg vil til enhver tid bruge netværkskabel til dette.
//Guldhammer
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu