recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til opsætning af Plex, og streaming herfra
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til opsætning af Plex, og streaming herfra

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 24814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til opsætning af Plex, og streaming herfra
    Sendt: 02-Januar-2016 kl. 13:42
Som total amatør vil jeg gerne have dette til at virke, og forleden virkede det også. Jeg har lagt en TV-serie ind på min Harddisk, ved hjælp af makeMKV, og så forsøger jeg, at lægge det ind i mit bibliotek. Se billede. Når jeg trykker gem og opdatering, så sker der altså bare ikke noget. Jeg har så prøvet nu, at lægge filmen ind, som også er andetsteds, men den vil heller ikke findes.
Hvad gør jeg af fejl? 

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2016 kl. 15:37
Nå, men har fået lidt nyt. Jeg slettede den mappe som hed TV-serier helt, og lavede en film 2, og der kan jeg få dem frem. Men jeg kan ikke lave en serie mappe, hvor jeg kan få noget frem. Hvad sker der for det? Og bortset fra det, kan man så ikke lægge en Tv-serie ind, hvor at en sæson ligger under et billede?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
startrix Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Marts-2006
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér startrix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2016 kl. 14:30
Det vigtigste ved Plex er at navngive mapper og filer korrekt. 

Du kan læse mer eom det her: 
https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/200220687-Naming-Series-Season-Based-TV-Shows

Ellers så bare sig til hvis du har brug for mere hjælp. 
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2016 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af startrix startrix skrev:

Det vigtigste ved Plex er at navngive mapper og filer korrekt. 

Du kan læse mer eom det her: 
Ellers så bare sig til hvis du har brug for mere hjælp. 
Puha, det var da volapyk for mig. Jeg kan godt Engelsk, men ikke når det er teknik sprog. Jeg forstår ikke lige, hvordan jeg skal omdøbe de enkelte episoder, i en serie.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2016 kl. 18:13
Nu ændrede jeg mine titler, så det ser ud som på billedet, men det eneste der skete, er at de forsvandt fra serveren.Confused Hvad skete der lige der?

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Michaelds Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Januar-2010
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michaelds Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 10:57
Du kan "nøjes" med at tilføje din "Video" mappe, ingen grund til at tilføje hver enkelt fil for sig selv :) Vil tro det er derfor de er forsvundet, da du jo netop har omdøbt filerne. 

Jeg har tilføjet 2 mapper på min Plex server:

Film (herunder er mappe strukturen Filmnavn -> Filnavn.mkv
Serier (herunder er mappe strukturen Serienavn -> Season 1 -> Filnavn.mkv

Du kan tvinge Plex til at søge efter nyt materiale ved at klikke på cirklen med pil på. 

Håber det hjalp dig videre? 
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af Michaelds Michaelds skrev:

Du kan "nøjes" med at tilføje din "Video" mappe, ingen grund til at tilføje hver enkelt fil for sig selv :) Vil tro det er derfor de er forsvundet, da du jo netop har omdøbt filerne. 

Jeg har tilføjet 2 mapper på min Plex server:

Film (herunder er mappe strukturen Filmnavn -> Filnavn.mkv
Serier (herunder er mappe strukturen Serienavn -> Season 1 -> Filnavn.mkv

Du kan tvinge Plex til at søge efter nyt materiale ved at klikke på cirklen med pil på. 

Håber det hjalp dig videre? 
Det hjælper ikke så meget. Det kommer til, at se ud som på billedet, hvor det er delt op i 6, plus at der ikke er disk nummer på. Jeg tror sgu snart, at jeg dropper dette. Utroligt, at det skal være så besværligt. Så er det nemmere, bare at have det på disk.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Michaelds Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Januar-2010
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michaelds Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 12:14
Det er virkeligt nemt og smart, når det først er sat korrekt op. Min Plex server henter samtlige covers, og ligger alle serier, med det samme de ligger i mappen. 

Pt. tror jeg din fejl er at du har tilføjet 1 mappe som du har kaldt film/serier. Du kan ikke blande dem, film i en mappe og serier i en anden mappe. 

Du kan måske hente lidt hjælp her, til mappe struktur mv.
https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/200264746-Quick-Start-Step-by-Step
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Michaelds Michaelds skrev:

Det er virkeligt nemt og smart, når det først er sat korrekt op. Min Plex server henter samtlige covers, og ligger alle serier, med det samme de ligger i mappen. 

Pt. tror jeg din fejl er at du har tilføjet 1 mappe som du har kaldt film/serier. Du kan ikke blande dem, film i en mappe og serier i en anden mappe. 

Du kan måske hente lidt hjælp her, til mappe struktur mv.
https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/200264746-Quick-Start-Step-by-Step
Jeg havde lige håbet, at han havde forklaret det med mapper, i videoen. Jeg fatter det bare ikke på skrift, når det er på Engelsk. Jeg har prøvet en del forskellige måder at navngive dem, men intet virker.Cry
Mvh
Flemming Larsen
Til top
startrix Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Marts-2006
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér startrix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 13:18
Det skal navngives som Michael har skrevet lidt om før: 

• TV Shows/ShowName/Season XX/ShowName - sXXeYY - Optional_Info.ex
Disk\TV-Serier/Pretty Little Liars/Sæson 05/Pretty Little Liars S05E01.mkv
Disk\TV-Serier/Pretty Little Liars/Sæson 05/Pretty Little Liars S05E02.mkv

Osv. 

Så tilføjer du kun mappen TV-serier til Plex, men det skal være en separat folder, som du har fortalt Plex er til Tv-serier ,ellers vil den forsøge at matche det som film. 

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 13:24
Du opretter en mappe der hedder Film, og en der hedder Serie.
Du kan vælge at smide alle dine film ind  i Film, eller oprettet undermapper som f.eks. Comedy, SciFi m.m. Men Plex er i bund og grund ligeglad.
Under mappen Serie opretter du en mappe der hedder "Pretty little Liars". I den mappe placere du alle afsnit og navngiver dem "Pretty lilttle Liars S01E01" osv. Det gør ikke noget at alle sæsoner ligger i samme mappe.
I Plex trykker du på + for at tilføje et nyt bibliotek. Så vælger du "Tv-Serier" og vælger mappen "serie".
Herefter gør du det samme for Film.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af startrix startrix skrev:

Det skal navngives som Michael har skrevet lidt om før: 

• TV Shows/ShowName/Season XX/ShowName - sXXeYY - Optional_Info.ex
Disk\TV-Serier/Pretty Little Liars/Sæson 05/Pretty Little Liars S05E01.mkv
Disk\TV-Serier/Pretty Little Liars/Sæson 05/Pretty Little Liars S05E02.mkv

Osv. 

Så tilføjer du kun mappen TV-serier til Plex, men det skal være en separat folder, som du har fortalt Plex er til Tv-serier ,ellers vil den forsøge at matche det som film. 

Hurra, det så mere normalt ud. Endelig fik jeg dem ind under serier. Billederne på dem, er altså ikke så gode. Der er bare et enkelt billede, fra et tidspunkt i serien. Også på forsiden. Skulle det ikke blive gjort automatisk?
Mvh
Flemming Larsen
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu