|
Har du også droppet Windows Media Center? |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | ||
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Januar-2016 kl. 22:56 |
|
Jeg har længe ledt efter en værdig erstatning til min gamle løsning med
WMC, DVBLogic og TimeFor.tv, og må indrømme det endnu ikke er lykkedes
at finde. Jeg er tæt på at opgive at finde en god erstatning, og nedgradere til Windows 8 igen (fra Windows 10), så jeg kan få WMC tilbage.
Det kunne være fedt at høre hvilken løsning du har valgt? og selvfølgelig også hvorfor ![]() Jeg har testet mange forskellige løsninger, og det var tæt på jeg blev hængende på MediaPortal 1. Umiddelbart virkede MediaPortal som den rigtige løsning, men stille og roligt begyndte fejlene at vise sig, og fejlene blev ikke løst i kommende release. Så MediaPortal droppede jeg igen. Lige nu optager jeg med DVBLink TVAdviser* (tester deres epg), og ser film/optagelser med Plex. Absolut ikke den rigtige kombination desværre. Plex er egentligt et fedt system, men utrolig krævende mht. navngivningen af filer samt deres placering. Noget som TVAdviser ikke kan leve op til. Har du fundet den rette løsning? * jeg kender godt til xmltv.se, og brugte det også sammen med MediaPortal. Jeg vil bare se hvordan TVAdviser fungerer. |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
if it aint broke dont fix it! Hvorfor vil du ændre det når det virker? Jeg har en gammel Win 7 server med Recording Service der bare står 24/7 og spiller. Kunne aldrig så meget som tænke på at ændre noget på den. Det spiller, og jeg kan se TV, og den optager som den får besked på |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
|
Der er flere grunde.
Jeg tænkte andre også har set på alternative løsninger efter Microsofts udmeldning om WMC?
|
||
![]() |
||
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
|
Hvis det primært er til optagelse er Dvbviewer/recordingservice uovertruffent.
|
||
/Peter
|
||
![]() |
||
HamDenFede ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2007 Status: Offline Point: 350 |
|
Jeg bruger Mediaportals TV Server del som backend, Kodi som frontend. TV serveren er ikke den bedste, men den er stabil og jeg bruger rigtig meget muligheden for at kunne schedulere optagelser fra min telefon. Kodi er hurtigt og nemt og kan køres på rigtig mange platforme. Min gamle ASRock mini pc var på vej på lossepladsen med Mediaportal og Windows 7. Men med en dedikeret Kodi/OpenELEC Linux kører den som en ny.
|
||
Mvh. HamDenFede
|
||
![]() |
||
|
Ja, det jeg har brug for er primært optagelser af film og serier, og selvføgelig også vigtigt bagefter at kunne få overblikket over optagelserne og afspille dem. DVBViewer prøvede jeg sidste år, men kan ikke huske hvorfor jeg gik fra den. Det kan være jeg skal give den en chance mere :) |
||
![]() |
||
|
TV delen i MediaPortal var faktisk én af grundende til jeg droppede den. Jeg oplevede den pludselig havde scheduled en del programmer af sig selv. Når jeg så prøvede at fjerne de uønskede programmer, slettede den samtidigt også nogle af de andre (de udsendelser jeg selv havde tilføjet til optagelse). En anden kritisk fejl jeg oplevede med MediaPortal (version 1.12 og 1.13), var maskinen frøs når den blev tændt. Det skete kun hvis MediaPortal var aktivt, når den gik i sleep mode. Lukkede jeg MediaPortal inden sleep, var der ingen problemer. Ret irriterende hele tiden at skulle huske at lukke programmet ned. Ellers synes jeg MediaPortal er en god løsning, og version 1.12 har et lækkert UI. Deres nye UI på version 1.13 holder ikke, men kan selvfølgelig nemt ændres med et andet skin. |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
|
Man kan hente en gratis prøveversion af DVBViewer, men det er ikke den der er interessant, men derimod RecordingService, som kun kan hentes hvis man har en købt DVBViewer licens, der koster 20 euro |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
Kasper Jensen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
|
Mediaportal 1.12. Jeg skiftede netop fra WMC og er meget tilfreds.
Har ikke oplevet nogle fejl til dato. Dog skulle jeg/vi vænne os til brugen af det - specielt når man har kørt med WMC i så mange år. WMC er jo i sidste ende meget enkelt og intuitivt. |
||
![]() |
||
Kasper Jensen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
|
Og bruger selvfølgelig MP TV Backend, MP-Series, Moving Pictures og MP-Extended som tilføjelser.
|
||
![]() |
||
HomeTheater ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 390 |
|
Jeg har en HDhomerun, med DVDlink server, source, og tv adviser kørende på en Windows 10 pro, som backend. Og Kodi på 4x Nvidia shield, som frontend. Og det kører overraskende godt. Og jeg kan styre optagelserne fra min telefon alle steder.
|
||
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
|
||
![]() |
||
|
Hvordan kører Dvblogic som TV backend idag?
Kan huske tidligere, da jeg selv kørte WMC og Dvblogic. Der var stabiliteten ikke i top, da den ofte lavede optagelser uden billede mm. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |