|
Yousee box lydproblem |
Besvar |
Forfatter | |
Andy666
Bruger Oprettet: 05-Oktober-2011 Sted: Kgs. Lyngby Status: Offline Point: 87 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 08-Januar-2016 kl. 14:58 |
Hejsa,
Jeg har søgt lidt, men kunne ikke umiddelbart finde noget om samme issue. Jeg har i længere tid været irriteret over lydniveauerne på TV kanalerne. 3+ er hjernedød høj, ift andre. Andre er lavere og man sidder og skruer op og ned konstant! I det hele taget skulle de jo gerne alle være i nogenlunde samme niveau, så jeg gik ind i lydinstillingerne på min Yousee box og rodede lidt rundt. Det løste faktisk problemet at vælge outputtet igen, men den gemmer ikke rigtig indstillingen. Eller dvs det gør den, men niveauerne springer bare rundt igen, efter det hele har været slukket og tændt igen. Signalet går til en Yamaha surroundforstærker, så måske det slet ikke er Yousee boxen der er problemet? Er der nogen der kender til problemet og har en løsning? PFT :-)
|
|
LG OLED 65B7V
Pioneer VSX-934 DALI Lektor 3 DALI Lektor LCR DALI Lektor 1 DALI FazonMikro OPTOMA UHD42 EliteScreens 120" Cinegrey Panasonic DP-UB450 |
|
Roland
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg oplever samme møgirriterende lydniveau forskel uden boks !
Synes dæleme også det er træls, at skulle skrue op og ned for lyden, hver gang jeg skifter kanal. Jeg kører lyden via optisk fra mit TV (yousee signal) til min Pioneer receiver. (receiveren ikke har ARC mulighed). Jeg har forsøgt forskellige indstillinger på tv og receiver, men lige lidt hjælper det. Redigeret af Roland - 09-Januar-2016 kl. 13:58 |
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er forskel på, om det er DD eller MPEG, sidstnævnte er højere end DD, ligeledes på Viasat kanaler med deres afbrydelser, de ligger højere end udsendelserne. Det kan man ikke gøre noget ved, forskellen mellem DD og MPEG, kan undgås hvis der kun bruges MPEG, men så er der ikke Surround på de kanaler der sender i det format. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |