recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Procella P5
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Procella P5

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Procella P5
    Sendt: 31-Januar-2016 kl. 10:10
Hejsa allesammen.
Jeg går og overvejer at opgrader mine højttalere.
Jeg bruger dem næsten udelukket til film og koncerter videoer, og derfor har jeg kigget en del efter højttalere som er tænkt som film højttalere. Jeg har læst en del om procella som gode til det.
Jeg var derfor ude i tape connection igår og hører et anlæg bestående af Procella P6 og deres dobbelt 15" subwoofer.
Det var ikke kalibreret, men jeg kunne sagtens hører at der var mere dynamik og lyden var super lækker. Samt det at de bruger ens højttalere hele vejen rundt, gjorde lyden fyldig og sammenhængende. Væsentlig bedre end mit eget anlæg.

Jeg har undersøgt hvad der ligger på nettet om deres P5, men der er ingen test overhovedet og få bruger fortællinger.
Sælger i TP siger at P6 er merprisen værd som er dobbelt P5, i ren og skær bedre lyd. Men jeg har undret mig en del over det siden igår. For ifølge deres og procella's hjemmeside er det hovedsageligt Hvor højt de kan spille og hvor stort et rum de skal spille op, der er den største forskel på deres højttalere.
Jeg undrer mig over at sælger ikke spørger om hvor højt jeg vil spille, hvor stort mit rum er, hvordan de skal sidde hos mig og hvilken konfirgration af surround jeg vil lave. Han fortalte kun at P6 var de bedste og at deres mindre subwoofer med en enkel P12 var væsentlig ringere end den med dobbelt 15". At den større spiller dybere med større tryk og den kan give mere fylde kan jeg godt tænke mig selv frem til. Men igen, han ved ikke hvor stort et rum jeg vil spille op og hvor højt jeg vil have det
Derfor vil jeg høre om nogen herinde har hørt de 2 højttalere op imod hinanden?
Jeg regner med at ringe til dem i næste uge og høre om at jeg kan få lov til at høre dem imod hinanden, hvis de vil bestille P5'erne hjem til det.
Jeg har en kombineret stue/køkken i min ejerlejlighed hvor selve stuedelen er 4,5 * 5 m2, og jeg ønsker ikke at spille på reference niveau , men jeg nyder at Se film på et niveau hvor der er fokus på filmen og subwooferen arbejder når den skal. Har i nogen hørt Dem op imod hinanden eller har i andre kommentar til det?
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
Jesper Flamand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Oktober-2008
Point: 345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Flamand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2016 kl. 14:38
Jeg har selv søgt info omkring P5 og er lidt i samme situation som dig.

Jeg har endnu ikke kunne finde et sted og lytte til dem som demo. Men ingen problem med at bestille P5 hjem og bytte over til P6 hvis jeg var utilfreds med lyden selfølgelig mod betaling af differencen imellem disse to modeller.

Håber der er andre her inde som kender til dem? Følger lige med her!
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 21:53
ingen som har hørt dem? Hvad med dem som var til procella aften i tape connection, var de ikke at høre der? : )
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu