recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd som kan styres med en ATV fjernbetjening?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd som kan styres med en ATV fjernbetjening?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd som kan styres med en ATV fjernbetjening?
    Sendt: 31-Januar-2016 kl. 19:35
Min kone vil gerne have god lyd til film m.m. i stuen, men det skal være MEGET nemt at bruge. Hun kræver at det skal kunne styres med en AppleTV 4 fjernbetjening.

Mit eget bedste bud er Sonos home cinema setup, altså PLAYBAR, SUB og 2x PLAY:1.

Har I et bedre bud på god lyd, som vil kunne styres med en AppleTV 4 fjernbetjening?
Til top
Decolour Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Decolour Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2016 kl. 22:54
hvorfor ikke en nyere surround forstærker? hvor det så er forbundet via hdmi.

så kan du skrue op ned via tv'ets fjernbetjening. Det har vi og det fungere perfekt. Har så også en Raspberry som kører Kodi og kan styres med samme fjernbetjening via cec. Det fungere bare perfekt.

Så der er mange muligheder.

jeg har kun et 2.1 setup og det lyder super godt, og er ikke helt vildt dyrt.

Mvh Kim L. Poulsen

Redigeret af Decolour - 31-Januar-2016 kl. 22:54
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2016 kl. 23:02

Oprindeligt skrevet af JensJ200 JensJ200 skrev:

Min kone vil gerne have god lyd til film m.m. i stuen, men det skal være MEGET nemt at bruge. Hun kræver at det skal kunne styres med en AppleTV 4 fjernbetjening.

Mit eget bedste bud er Sonos home cinema setup, altså PLAYBAR, SUB og 2x PLAY:1.

Har I et bedre bud på god lyd, som vil kunne styres med en AppleTV 4 fjernbetjening?

Sonos har ikke HDMI, og derved ikke CEC, ATV4 har ikke Toslink Out, så de enheder er ikke kompatible. Der er vist heller ikke muligt at betjene Sonos med en ATV Remote.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2016 kl. 23:37
Men kan ATV ikke styre tv'ets ir? Og Sonos styres af tv'ets volumen? Jeg ved det ikke, men blir hvad jeg synes at have læst mig til:)
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 06:32
ATV 4. Kan sagtens betjene lyd op og ned på en Sonos playbar.

ATV 4 har en lære funktion
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 06:33
Bruger din kone kun ATV og intet andet ?
Til top
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-September-2012
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 07:50
Ja min kone bruger ATV4 til 99% af alt det hun ser, og hun er virkelig glad for den.

Vil hun med en nyere surround forstærker kunne tænde tv'et, og styre lyden fra sin ATV4 fjernbetjening? For hvis hun kan det, så åbner det lige pludselig for mange muligheder.

Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 21:40
Hvis det kun er lyd op og ned, så kan ATV 4's remote lære IR koder, og dermed betjene en hvilken som helst enhed.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 06:44
Giv hende en multi fjernbetjening

Så kan du købe det grej du ønsker og hun har stadig kun en fjernbetjening.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu