|
Hvilke stik bag TV i et nyt hus? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
JensJ200 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-September-2012 Status: Offline Point: 316 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Februar-2016 kl. 20:13 |
Vi skal bygge et nyt hus, og jeg har derfor mulighed for at få lavet optimale stik bag mit TV i stuen. Vi regner med at skulle have et ca. 60” tv, som skal hænge på væggen, lige under tv’et skal der hænge en soundbar, og under den skal der hænge et møbel. Bag tv’et forestiller jeg mig at lave et strømstik og et antennestik. Derudover skal der være 4 HDMI stik, som fører ned til møblet, hvor AppleTV, Playstation osv. kan stå. Derudover skal der være et tomrør, som der fra møblet føre om bag ved sofaen, så der evt. senere kan sættes baghøjtalere op. Jeg har også tænkt på at trække et tomrør til evt. kommende væghængende fronthøjtalere, men jeg er meget i tvivl om de nogensinde kommer op, og indtil da vil det bare se grimt ud i væggen. HDMI kablerne fra TV ned til TV møblet skal det være egentlige HDMI stik i væggen, eller skal det bare være tomrør, som der kan trækkes HDMI kabler igennem? Er der andre ting jeg bør overveje? |
|
![]() |
|
Peter.C ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Status: Offline Point: 147 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Et netværks stik ville jeg nok tage med. Der kan meget nemt blive brug for det i fremtiden.
|
|
![]() |
|
u2pia ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2010 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 340 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ville nok vælge at trække 1 (eller måske 2) af de store røde flexrør mellem fjernsyn og tv-møbel (https://www.greenline.dk/k/elartikler/kabel-ledning/plastror-flexror/p/kabelror-for-nedgravning) i stedet for HDMI stik m.v.
Hvordan vil du få plads til montage af stik? Man kan sagtens trække tomrør til fronthøjtalere og så bare blænde dem af med et tyndt lag puds, så de ikke kan ses ... Hvis man ved hvor hullet er, så kan man altid lige banke en skruetrækker igennem. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |