recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - S: Synology 412+ (2gb ram)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

S: Synology 412+ (2gb ram)

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: S: Synology 412+ (2gb ram)
    Sendt: 12-Februar-2016 kl. 16:18
Så har jeg teset min nye server som kører fint til mit behov og vælger derfor at sælge min DS412+
den er købt af Henrik her fra som han også selv skriver :)
Diskene har kørt så længe at jeg ikke regner dem for noget specielt, men ham der byder 300 kr får dem med mindre køberen af serveren vil have dem med :)

Jeg vil helst sælge den til en der kan afhente den i Randers, da jeg har travlt og ikke magter posthuset lige nu :D
jeg vil lige informere om at jeg har haft en oplevelse af at den slukkede af sig selv om natten, og har haft kontakt til Synology, som nævnte det var hypernate der var slået til, men det synes jeg altså ikke jeg havde gjort :D

jeg vælger at sætte et start bud på 2000 kr

der er 3 2 tb diske i den som evt kan følge med

Redigeret af Flarup - 15-Marts-2016 kl. 19:40
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2016 kl. 17:04
Nemmmere at vurdere hvis du fortæller lidt om alder og drift tider på diskene.

Har diskene kørt i et par år må værdien været tæt på nul. Så måske NAS alene kan vurderes
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2016 kl. 17:36
Synology 412+ er fra 2012, hvordan ser man drifttiden ?

Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
beatmore Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-August-2014
Sted: Vejle, Danmark
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beatmore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2016 kl. 22:36
Du kan under smart status se drift timer på diskene.
Jeg kunne godt bruge nas'en men mangler ikke diskene.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2016 kl. 23:03
Det er min gamle NAS! Som der skrives er den med opgraderet RAM (standard 1GB).
Jeg har i øvrigt altid benyttet Seagate diske - også i mine NAS'er - og har aldrig haft en svigtende disk.
NAS'en har i øvrigt mulighed for at køre dual-ethernet. Og den er super hurtig. 

M.v.h.

Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 14-Juli-2011
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2016 kl. 06:51
hvor? og hvad skal den koste?
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2016 kl. 14:49
Den befinder sig i Randers/Viborg
Hvad den skal koste ved jeg ikke derfor er det en vurderingstråd pt
Jeg venter på min HP MicroServer og vil lige sammenligne inden jeg sælger
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
JLynge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Oktober-2014
Sted: Danmark
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JLynge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2016 kl. 21:52
Find en pris, så er jeg måske interesseret...
Til top
tha_crow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-September-2008
Sted: Denmark
Point: 80
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tha_crow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2016 kl. 22:56
Tror også du skal komme op med en pris.

Hvis du vil sælge uden diske, så kan jeg være interesseret
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 06:41
Jeg vender tilbage når jeg har sammenlignet den med Microserver
Nogle der kender til en tråd her på recordere eller andet sted som omhandler HP microserver og Folks erfaringer ? Synes ikke jeg rigtig kan finde noget på dansk
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
TG80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TG80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 08:18
Jeg kunne også godt være interesseret, muligvis inkl. diske hvis du beslutter dig for at sælge i den nærmeste fremtid..
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 12:58
@flarup,

du kan jo ikke sammenligne æbler or pærer.

Synology ds412+ er stadig forholdsvist highend, undtaget på transcoding hvor den "kun" er rated til 720p.

DSM er nemt at gå til og komme igang med, men du kan ikke sammenligne med noget før du ved hvad du vil smide på din microserver
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu