|
Opdele en ISO fil (IKKE splitte) |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
jgjensen
Super bruger Oprettet: 18-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 376 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 16-Februar-2016 kl. 16:44 |
Hej
Jeg har i sin tid fra min daværende HDD-recorder lagt diverse hjemmevideoer af tante olga og fisketure over på dvd-skiver i en god blanding..... Nu er jeg så ved at digitalisere det hele til en USB-hdd og vil i den forbindelse gerne have opdelt hver enkelt optagelse. Jeg har prøvet at google mig frem til en løsning, men jeg kan kun finde frem til at opdele en fil 50/50 og det er ikke det jeg vil. Jeg vil gerne opdele filen i hver optagelse. Dvs at hver dvd kan f.eks indeholde en hjemmevideo fra en fødselsdag og en hjemmevideo fra en ferie. Dem vil jeg gerne have opdelt til hver sin fil. Hvordan gør jeg det bedst og ikke mindst nemmest...? (Jeg bruger windows 10 på PC.) På forhånd tak for svar |
|
Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng Philips DVD-R 5570H/58 Samsung HD-boks Freecom 2 TB NAS Buffalo 500 GB NAS Denon AVR 800 amp WD TV Live D-Link DHP-P307AV Homeplug Wii iPhone 4 |
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
du burde kunne gøre det via makemkv. den laver ganske vist ikke andre DVD'er men en video med så mange forskellige events ville nok automatisk være opdelt i forskellige kapitler og med makemkv vælger du selv hvilke kapitler der skal kopieres fra DVD'en over på HDD. Så kan du lave DVD'erne bagefter, selvom jeg nok ikke ville gøre det.
|
|
j8544
Bruger Oprettet: 13-Januar-2016 Status: Offline Point: 172 |
Funktioner
Tak(0)
|
Læste du trådstarters indlæg?
|
|
filmfreak
Guld medlem Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1393 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg vil tro du kan bruge 'DVD Shrink 3.2' til formålet.
|
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ethvert videoredigeringsprogram burde kunne klare det ønskede, f.eks. Womble eller Videoredo.
Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19563 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu skriver du at du vil opdele en ISO. Men ligger optagelserne i forvejen ikke som enkeltfiler på dvd skiven?
Klaus Redigeret af KlausDM - 16-Februar-2016 kl. 22:50 |
|
jgjensen
Super bruger Oprettet: 18-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 376 |
Funktioner
Tak(0)
|
--> KlausDM
Både og...jeg har dem også på PC som ISO filer.... Spørgsmålet er så om det er nemmere at rippe fra DVD eller opdele iso-filen... Tak for svar og forslag indtil nu |
|
Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng Philips DVD-R 5570H/58 Samsung HD-boks Freecom 2 TB NAS Buffalo 500 GB NAS Denon AVR 800 amp WD TV Live D-Link DHP-P307AV Homeplug Wii iPhone 4 |
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5307 |
Funktioner
Tak(0)
|
EDIT - Tutorial: Mvh. JørgenT
Redigeret af JørgenT - 17-Februar-2016 kl. 09:26 |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19563 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så er det da skide nemt. ISO filerne monter du som et drev og nu har du adgang til filerne direkte. Klaus |
|
jgjensen
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg tror jeg har brug for at få det skåret ud i pap.....vil du være så flink at uddybe det step-by-step for mig ? :-)
Og er udgangspunktet iso-filerne på min PC (nemmest for mig) eller er det dvd-skiven jeg skal have i drevet? |
|
Samsung PS50Q96HDX/XEE
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
ISO filerne på din PC.
Virtual clone drive kunne være en mulighed http://www.slysoft.com/en/virtual-clonedrive.html Der står lidt om den her https://www.raymond.cc/blog/10-free-software-to-mount-cd-or-dvd-iso-image-file-as-virtual-drives/ Klaus |
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5307 |
Funktioner
Tak(0)
|
Screendump fra link: Der står der skal Double click/tap for at få billede frem. Ved ikke om det kan klares med højre klik? Det kan det på min PC med Win8.1, hvor jeg har Cyberlink Power2Go installeret, som så kan mounte virtual drev. Mvh. JørgenT
Redigeret af JørgenT - 17-Februar-2016 kl. 11:27 |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |