recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fake DBA sælger?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fake DBA sælger?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fake DBA sælger?
    Sendt: 27-Februar-2016 kl. 08:28
iPhone 6S 64GB på DBA til 3.900 kr. med kvittering og stadig i folie. Aldrig brugt. Sælgeren hedder dog bare DBA Bruger og man kan hverken ringe eller SMS til ham. Eller stille spørgsmål i annoncen.

Er dette mon noget man bare skal gå uden om? Prisen er meget fair, da jeg har set flere iPhone 6S på DBA til samme pris, men fra "rigtige" brugere. Her kan man ikke kontakte brugeren osv.
          
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2016 kl. 08:41
Jeg syntes det er mærkeligt, at man end ikke kan stille spørgsmål i annoncen.
Det med navnet ser jeg tit og jeg er selv uden mobilnummer på mine annoncer.
Men den der kan du jo alligevel nærmest ikke komme videre med? - nu der ingen mulighed er for kontakt
Til top
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-August-2008
Point: 713
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keldp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2016 kl. 08:43
Hold dig langt væk.

Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2013
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2016 kl. 08:59
Du synes prisen er fair, når den billigste på nettet koster over kr.6.000,-???
Hvordan kan du overhovedet overveje om det er en fake annonce
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2016 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

iPhone 6S 64GB på DBA til 3.900 kr. med kvittering og stadig i folie. Aldrig brugt. Sælgeren hedder dog bare DBA Bruger og man kan hverken ringe eller SMS til ham. Eller stille spørgsmål i annoncen.

Sjovt nok, så er der i 5 forskellige "DBA bruger", der alle sælger 3 forskellige iPhone 6S 64GB (i følge billederne), til cirka samme pris.

Billigste 6S står til 6000 kroner (i Hillerød).

Men prøv da at køb en af dem til under 4000, bare sig at du kommer forbi og afhenter dem - og betaler kontant, når du har set den fungere.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10476
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2016 kl. 09:31
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Men prøv da at køb en af dem til under 4000, bare sig at du kommer forbi og afhenter dem - og betaler kontant, når du har set den fungere.
Klaus

Det er jo ikke nemt når man ikke kan komme i kontakt med sælgeren.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
symbol Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2011
Sted: Næstved
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér symbol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2016 kl. 09:33

Så længe der er folk som stadig tror at DE kan lave en fed handel på div nye Iphones, ja lige så længe er der folk der bliver snydt.
Jeg ville holde snitterne langt væk.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10476
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2016 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Er dette mon noget man bare skal gå uden om? Prisen er meget fair, da jeg har set flere iPhone 6S på DBA til samme pris, men fra "rigtige" brugere. Her kan man ikke kontakte brugeren osv.

Man kan spørge sig selv om hvad formålet er med en annonce hvor sælgeren ikke kan kontaktes.

Flemming
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2016 kl. 10:01
det vel bondesnu købere der laver annoncerne for at presse prisen ned hos de reelle sælgere. ved bilkøb er dr mange der bruger fake profiler til at komme med alt for lave bud og give et indtryk af at prisen er sat for højt.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2016 kl. 10:06
Hvordan finder I de annoncer? 6S er ikke et søgekriterie.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2016 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Det er jo ikke nemt når man ikke kan komme i kontakt med sælgeren.

Man kan trykke på knappen "Send en mail"....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2016 kl. 10:47
Simpelt og lige til: Er personen NemID-valideret?

Redigeret af Ukke - 27-Februar-2016 kl. 10:48
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu