recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung TV & Satellit ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung TV & Satellit ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung TV & Satellit ?
    Sendt: 27-Februar-2016 kl. 22:05
Jeg fik talt med en Elgigant sælger idag mht Samsung TV med Satellit indgang. 
Han melder med det samme at det er hovedpine at skifte mellem alm antenne kanaler & Parabol. 

Man skal igennem menu'en derefter kanaler og derefter vælge satellit og bekræfte valget. 
Han sagde at man skal igennem mange tryk bare for at vælge mellem parabol & antenne kanaler. 

Er der så ikke en anden nemmere måde....jo...så skal du tage Panasonic CXC725. På den skal man bare trykke på Source knappen så popper der en oversigt over indgange (HDMI...osv) samt parabol. Det er meget meget nemmere at skifte på Panasonic og roste CXC725 for sortniveau & et meget holdbart TV....(Ved ikke om Panasonic stadig produceres i Japan). 

Jeg hælder også meget mere til CXC725......men Samsung er da også godt. 

Er der nogen der ved om ovenstående....skal man virkelig igennem så mange tryk for at vælge Parabol & Antenne signal på Samsung.....og kan Panasonic virkelig gøre det nummer ?

Og til aller sidst.....Står der "Made In Japan" på jeres Panasonic CXC725 TV'er ?

På forhånd tak
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2016 kl. 22:19
Som du kan se har jeg selv et Samsung TV, og jeg kan desværre bare bekræfte hvad sælgeren har fortalt dig. Kender ikke Panasonic.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2016 kl. 22:32

Det må være ændret på nyere Samsung, på mit skal der trykkes på Tools, vælg antenne, vælg den ønskede modtage måde, så kun ganske få tryk, som kan gøres hurtigt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2016 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det må være ændret på nyere Samsung, på mit skal der trykkes på Tools, vælg antenne, vælg den ønskede modtage måde, så kun ganske få tryk, som kan gøres hurtigt.

Ovennævnte er da også temmelig besværligt. Efter min mening burde det slet ikke være nødvendigt. Alle kanaler, uanset om det er DVB-T, C eller S, burde kunne ligge i én kanalliste. Det kan de på min Gigablue boks, og det er bare dejligt når man som jeg har både kabeltv og parabol. De kan ses og optages fra fuldstændig uafhængig af hinanden.
Et softwareproblem som TV producenterne nemt burde kunne løse hvis de ville.

Flemming
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2016 kl. 11:28

Hvis det er besværligt, så er der meget der er lige så eller endnu mere besværligt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2016 kl. 11:35
Det er besværligt!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2016 kl. 11:35

Hvis det er besværligt, så er der meget der er lige så eller endnu mere besværligt.

Ja selvfølgelig, men det er ikke det denne tråd handler om.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3804
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2016 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Ovennævnte er da også temmelig besværligt. Efter min mening burde det slet ikke være nødvendigt. Alle kanaler, uanset om det er DVB-T, C eller S, burde kunne ligge i én kanalliste. Det kan de på min Gigablue boks, og det er bare dejligt når man som jeg har både kabeltv og parabol. De kan ses og optages fra fuldstændig uafhængig af hinanden.
Et softwareproblem som TV producenterne nemt burde kunne løse hvis de ville.

Flemming

Det er stort set sådan det virker på mine Sony tv, her kan der uden problemer springes fra en favoritliste til en anden, hvor der uden problemer skiftes imellem forskellige tunere. Hvis favoritlisten ikke bruges, trykkes der på en tast på remoten, denne skifter imellem de modtagemuligheder der blev valgt under opsætning af tunere, så den ved hvert tryk går fra dvb-t, dvb-s ( ved dvb-s skiftes blandt de valgte satpositioner ), og hvis dvb-c er valgt, kommer den også med når der skiftes. Med andre ord et tryk på tasten, og indgangstunere er skiftet.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2016 kl. 14:41
Nåh....nu fik jeg kigget på Samsung 8005 tv'et....den med sølvkant. 

Det er faktisk ikke den store hovedpine. Man skal bare trykke på menu, udseende , og vælge satellit. Det er faktisk ligesom mit gamle LG 695V model. Så det er sgu OK. 

Det eneste der forskrækker mig lidt er at det er med Kantbelysning men stadig VA panel. 

Men umiddelbart finder jeg ingen brugere af TV'et som klager over hvide skygger eller lign i hjørnerne.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 08:49
Oprindeligt skrevet af xalodogan xalodogan skrev:

Man skal bare trykke på menu, udseende , og vælge satellit.

Jeg har lige prøvet. Det er bestemt ikke nemt. Det kræver ikke mindre end 7 klik.
1. Menu
2. Pil ned til udsendelse.
3. Pil til højre til undermenu.
4. Pil ned til kabel.
5. Pil til højre til valg mellem kabel og satellit.
6. Pil ned til satellit.
7. OK på satellit.
Og herefter skal der scrolles til den ønskede kanal.

Flemming

Redigeret af fltk - 29-Februar-2016 kl. 08:51
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 08:55
Hvilke tv har du prøvet det på?
Model osv
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af xalodogan xalodogan skrev:

Hvilke tv har du prøvet det på?
Model osv

Samsung UE55F7005

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar Side  12>