recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan de presses, i et forbruger øjemed?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan de presses, i et forbruger øjemed?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan de presses, i et forbruger øjemed?
    Sendt: 02-Marts-2016 kl. 18:18
Jeg læser lige nyheden vedr. yousee´s "store" nyhed, som nok ikke har en lang holdbarhed. Deres kommende boks, som skal konkurrere med atv o.lign.
De fleste af os med atv og et antenneforhold ville jo ønske de føjede os som brugere og udviklede en app til vores streaming bokse.

Hvorfor vil man ikke udvikle på det, nu det til synladende skal være en enkel proces.
Forbrugerne vil have det ergo, må der være et salgspotentiale.
Jeg er med på yousee forstokkethed tildels skal ses i at de vel tror på de kan holde på deres kunder, med deres fremragende boks?
Men hvorfor ellers?

Desværre bidrager jeg jo selv til deres selvforståelse, da jeg har en HDhomerun og bruger Channels på mit apple tv, sammen med min antennepakke.
Så jeg beholder min antennepakke, men langt fra takket være yousee. Jeg hader egentlig at fodre deres arrongance:), men savnet uden fodbold er større end min antipati mod antenneudbydere.

Ligeledes eks tv2. Hvorfor er der ikke for lang tid siden en app på atv? Det må da give et boost i deres tv2 play abonnementer.

Kan man forestille sig at eks. yousee bukker under for et pres fra forbrugerne og rent faktisk udvikler en app?
Var det ikke ligesådan tidligere, med mulighed for airplay bare? Afviste de ikke i starten?
De kunne vel nemt udvikle en skrappet app, der kunne tilkøbes tjenester for den enkelte forbruger?
Vil man ikke kaste pengene i hænderne på apple?

Jeg undrer mig
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2016 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg læser lige nyheden vedr. yousee´s "store" nyhed, som nok ikke har en lang holdbarhed. Deres kommende boks, som skal konkurrere med atv o.lign.

Nu er der jo forskellige måder at tolke udtalelsen på.

At boksen måske kun holder frem til 2018, betyder jo ikke nødvendigvis at den i 2018 skal smides ud, men at der i 2018 kommer en nyere model der kan endnu mere (når de til den tid er på vej med 100Gbit til samtlige brugere).

Jeg læser heller ikke at boksen skal være konkurrent til ATV.

Til gengæld forstår jeg udemærket at de har en sådan boks. 90% af deres brugere vil have noget der virker ud af kassen og er ikke interesseret i diverse apps og programmer, ej heller til andre bokse.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2016 kl. 19:15
Da jeg skrev med deres kundeservice lige omkring jul, var argumentet at de troede mere på deres koncept en streaming bokse.
Jeg er med på at en "yousee" boks også har sin berettigelse på markedet og også en boks der vil blive brugt og solgt. Mit argument er også mere til de mange brugere der gerne vil et alternativ. Eller en mulighed for antenne tv på den ene streaming boks som de bruger.
Jeg kan læse om mange med forespørgelsen og mange der i dag har en streaming boks, som gerne ville holde sit brug til en platform og med en remote.
Og her fejler yousee jo alligevel med en ekstern boks. Mener nu også at have læste mange indlæg og blogs om folk der har cuttet kablet, fordi man ønsker EN platform og i stedet har Viasat osv.
Ja kundeservice var da også klar over det kostede abonnementer pt, til netop Viasat mm.
Det kan godt være yousee "har noget der virker", men de har vel ikke det store udbud i muligheder for streaming tjenester.
Og markedet er vel ikke "enten eller" streaming

Redigeret af Bromberg5 - 02-Marts-2016 kl. 19:16
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8671
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2016 kl. 20:20
Boksen er vel primært til dem, der ønsker at optage og evt. benytte Start Forfra m.m..

En app på f.eks. ATV vil kræve en meget højere kvalitet for at kunne følge med DVB-C, og det vil kræve mere af YouSees backend.

Mon ikke at det stadigvæk er et fåtal, der gider at se tv med lav bitrate? Kravet om bedre HD har f.eks. været stort blandt brugerne her på recordere.dk

Det kan sagtens være, at streaming og apps kommer, men det er nok smartest at vente på at infrastrukturen er på plads. De 10Gbit/s om et par år skal jo bruges til et eller andet
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2016 kl. 21:08
nej boksen er også nødvendig når der er tale om "valgfri kanalvalg" - fx hvis du siger grundpakke +10 valgfrie kanaler.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2016 kl. 21:20
Det ved jeg og også derfor jeg ikke mener en app skal erstatte deres egen boks.
Jeg mener bare i et forbruger perspektiv, ville det sgu klæde "dem" at udvikle hertil også. Det er jo ikke fordi jeg vælger en af deres bokse istedet. Har intet at bruge den til og gider slet ikke en boks mere.
En app uden arkiv osv osv, men blot live kanaler, det mener jeg ikke er krævende eller meget. Men at afvise er imo arrogant og ikke kunde minded.
Og som sagt så ved de godt det har kostet kunder. Personligt har jeg mange bekendtskaber som har slukket deres antenne og Idag har viaplay alene. Det kan ikke alene gøre det for mig, så jeg hænger i, trods prisstigninger på ca 50% over det seneste år.
Det skal så også siges at min antenneforening har haft en rigtig god pris, men alligvel
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2016 kl. 22:11
Hvilken boks/hvilket styresystem skal de udvikle en app til?
AppleTV, Sony PlayStation, Microsoft Xbox, Chrome(coast), firefoxOS, nvidiashield, ?

Klaus
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2016 kl. 22:28
Man kunne da som start tage udgangspunkt i de to platforme der allerede kører via mobilenhederne og vel deraf er det mere implementeret i den brede befolknings hverdag - Android & Apple..
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2016 kl. 05:20
Som start, altså skulle de gerne ende ud med apps til alle de nævnte?
Det bliver noget af et arbejde, jeg tror det er billgere at vinke farvel til de få kunder og så bibeholde sin egen boks.

Klaus
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2016 kl. 07:38
Det kan også sagtens være. Jeg tror dog stadig ikke det er få kunder. Interessen er stor. Bare se kommentarerne på nyheden?.
Det næste er så bare lysten til at efterkomme et kundeønske. Udviklingsprocessen af en app skal ikke være problemet ifl Yousee selv, men bare en holdning om at det vil man ikke.
Det kommer direkte fra kundeservice.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2016 kl. 08:39
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

nej boksen er også nødvendig når der er tale om "valgfri kanalvalg" - fx hvis du siger grundpakke +10 valgfrie kanaler.

Det styres da fint med et kort i tv'et i dag.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2016 kl. 08:42

Det ved jeg og også derfor jeg ikke mener en app skal erstatte deres egen boks.
Jeg mener bare i et forbruger perspektiv, ville det sgu klæde "dem" at udvikle hertil også. Det er jo ikke fordi jeg vælger en af deres bokse istedet. Har intet at bruge den til og gider slet ikke en boks mere.
En app uden arkiv osv osv, men blot live kanaler, det mener jeg ikke er krævende eller meget. Men at afvise er imo arrogant og ikke kunde minded.

Det kan du jo reelt allerede gøre i dag via AirPlay og Chromecast.

Og her fejler yousee jo alligevel med en ekstern boks. Mener nu også at have læste mange indlæg og blogs om folk der har cuttet kablet, fordi man ønsker EN platform og i stedet har Viasat osv.

Ja, det er der nogen der gør, men det kræver så også 4-5 forskellige abonnementer og giver stadigvæk ikke indhold fra en stor del af tv-kanalerne.

YouSee kan alligevel ikke konkurrere med de tjenester, medmindre du mener, at de skal gå ud og købe rettigheder til film og serier.

Gjorde de det, vil de så bare være en blandt mange.

Redigeret af lunddal - 03-Marts-2016 kl. 08:44
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu