recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - forum.recordere.dk - Opdatering eller konvertering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

forum.recordere.dk - Opdatering eller konvertering

Besvar Besvar Side  123 12>
Forfatter
Besked
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: forum.recordere.dk - Opdatering eller konvertering
    Sendt: 02-Marts-2016 kl. 22:08
Kære alle.

Så er vi færdige med konverteringen af www.recordere.dk. Vi har nu kørt stabil drift rigtigt længe, og nu er det blot småting vi justerer på løbende.

Så hvad skal der ske med forum'et?

Recordere.dk blev født som et community, og selvom vi nu har både et nyheds ben og et community ben, så ved vi godt at forum'et trænger til et løft, og at forum'et er vigtigt for både jer og os.

Vi har to scenarier i vores optik

"Den Lette"

Den lette er at vi tager vores nuværende forum, og opdaterer det til den seneste version af WebWiz forum som er version 11. Vi kører lige nu 9.70, men selvom vi opdaterer til seneste, så vil vores forum software stadig være "gammel" når man sammenligner WebWiz med andre løsninger derude.

Men det vil ikke tage os mere end nogle uger at implementere.

"Den svære"

Vi sætter os ned og evaluerer forskellige fora (vBulletin, XenForo, etc). Og vælger en løsning som flytter vores community ind i fremtiden. Prisen er en kæmpe arbejdsopgave (som vi gerne påtager os), men også risikoen for at mange brugere forsvinder fra forumet, fordi de har det svært med sådanne skift (det handler om følelser).

Derfor tænkte jeg at jeg ville starte en sober dialog med jer, for at høre hvad jeres holding er til recordere.dk's forum. Hvor så i gerne det bevægede sig hen, og hvad er vigtigt for jer i en forumsoftware.

Vi kender naturligvis til Tapatalk og andre smarte ting, men også et bedre forum på mobilbrowser er vigtigt for os.

Hvad siger i. Vil i helst bare have recordere.dk som det er, eller ville i følge med på en ny platform?

Redigeret af hummelmose - 02-Marts-2016 kl. 22:10
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2016 kl. 22:13

Som alt andet udvikler sig, så skal forummet da også følge med, så hvis en ny platform kan gøre det bedre, så kan jeg da ikke se noget problem med det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2016 kl. 23:05
"Den lette" ville være helt fin efter min mening.

Jeg er godt tilfreds med forummet som det virker i dag og hvis man så samtidig kan opnå kort udviklingstid og undgå brugerflugt, er den lige til højrebenet...
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4944
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2016 kl. 23:19
Jeg er tilfreds sålænge det ikke bliver kæmpestor skrift og Fisher Price agtigt.

I øjeblikket kører der en bølge over hjemmesiderne herhjemme, hvor det nærmest er en konkurrence om at fjerne mest funktionalitet og vælge den største skrift.
Se eksempelvis virk.dk eller dkhostmaster, nu skal man scrolle flere sider, hvor den samme information førhen kunne være på samme skærmbillede.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Point: 912
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2016 kl. 01:35
Jeg syntes "Den lette" løsning er udmærket, spar tid og pengene
det kan være tid og pengene kan bruges til nye tiltsg i fremtiden (hvis brugerne for lov til at bestemme også)
//Guldhammer
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19469
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2016 kl. 05:23
Den lette, det eneste "krav" jeg ville sætte til sådan en løsning er at den selv genkender henvisninger til eksterne sider og laver dem om til links.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2016 kl. 06:51
Jeg hælder mod den svære løsning. Men bliver her uanset hvilken løsning der bliver valgt.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2016 kl. 07:07
Tak for svarene indtil videre. 

Der er også en tredie model Smile

Først: Den lette, se om den giver de ting som nogle savner, og så bruge mere tid på den svære.

Men fortsæt med at komme med input...
Til top
xozzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Februar-2010
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xozzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2016 kl. 08:02
Jeg ville vælge den lette løsning til at starte med, også bruge den ekstra tid på at finde den rigtige model, der kan holde i lang tid.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2016 kl. 09:12
Hej.
Har det noget med den nye opdatering at gøre ??
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=144904&title=3-nye-indlg
Jeg har stadig de samme problemer.
Mvh.
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2016 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Hej.
Mvh.

Øh. Nej. Vi har jo ikke opdateret endnu :-)
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2016 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Hej.
Mvh.

Øh. Nej. Vi har jo ikke opdateret endnu :-)

Ok.
Kan det så rettes med en opdatering ?
Mvh.
Til top

Besvar Besvar Side  123 12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu