recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - raspberry pi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

raspberry pi

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: raspberry pi
    Sendt: 08-Marts-2016 kl. 07:15
Søger lige nogen som kan fortælle hvilket system som er mest brugervenlig til disse PI.

Her tænker jeg på at der skal kunne skrives et par dokumenter, måske gå på nettet lidt. Det er faktisk det

Der er jo flere OS som er rigtig gode, men hvilket er mest brugervenlig?

der er jo både NOOBS, ubuntu mate, raspbian, windows iot osv
Til top
BehnReady Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BehnReady Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2016 kl. 09:47
Der er reelt kun to valg til det brug du beskriver, nemlig ubuntu mate og raspbian. Noobs er kun en install manager, og Windows 10 IOT er ikke et komplet operativ system med desktop osv. Det er kun til at loade og køre en applikation ad gangen.

Af ubuntu mate og raspbian har jeg selv kun benyttet raspbian, og det er ok men heller ikke mere. Jeg kan godt forestille mig at brugervenligheden er bedre i ubuntu.
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2016 kl. 10:44
ahh okay, har nemlig ikke rodet med noget som helst af det, men hældte os mere til ubuntu. Jeg tror det skal testet så.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu