recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til receiver og højtalere til hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til receiver og højtalere til hjemmebio

Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked
FSLK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Marts-2016
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FSLK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til receiver og højtalere til hjemmebio
    Sendt: 16-Marts-2016 kl. 20:35
Hej Recordere!

Har haft hjemmebio i stuen for en 5-6 år siden og nu skal jeg i gang igen.

Jeg har fået indkøbt følgende:

Boston Acoustics A360 gulvhøjtalere
Onkyo TX-SR444
- Derudover surroundhøjtalere men de tages lige ud i denne sammenhæng.

Jeg har afprøvet ovenstående i dag og må desværre indrømme at jeg ikke er videre tilfreds. Jeg kan knap nok skrue op på 45-50 i lydstyrke før lyden forvrænger en del.
Kan jeg få et kyndigt gæt på om forstærkeren er for lille til højtalerne?
Det lyder 'fint' ved moderat volume, bassen kunne godt være mere markant og stram i det - til min smag. Men som nævnt mudrer det hele til ved lidt høj volume. Det gælder både ved film og ved musik afspilning.

Jeg havde følgende for 5-6 år siden:

XTZ 89 gulvhøjtalere, center og satelitter
Onkyo TX-SR508

Jeg mindes jeg var rigtig godt tilfreds med setup'et dengang. Det eneste jeg manglede før jeg solgte det hele var en subwoofer (til film). Til musik synes jeg det spillede fremragende.

Håber en venlig sjæl kan hjælpe mig lidt igang igen :) Målet er 5.1.2 dolby atmos setup med 120-130" projektor i semi dedikeret biografstue, men bestemt også chance for at der bliver spillet godt med musik til festlige begivenheder. (30 kvm biografstue).

Modtager også gerne forslag til receiver + nye højtalere i fornuftigt prisleje. (helst max 5000 for receiver, max 3000 for gulvhøjtalere pr. styk).

På forhånd rigtig mange tak for hjælpen.

Redigeret af FSLK - 16-Marts-2016 kl. 21:28
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Point: 2190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sigida Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2016 kl. 21:21
http://www.av-connection.dk/?PGr=7616

tag det her sæt og forhandle dig til en pb2000 subwoofer i stedet for den der følger med.

Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
FSLK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FSLK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2016 kl. 21:28
Hej Sigida, tak for dit bidrag.
Det er dog noget i overkanten af hvad jeg havde håbet på at bruge :)

Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sigida Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2016 kl. 21:36
hvis det er sælger de demoen til 15000, men subben vil nok mangle lidt til film, derfor jeg snakkede om den anden.
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
FSLK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FSLK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2016 kl. 21:59
Det er rigtig fint at du kommer med oplysningen, tak for det :)

Jeg søger dog i første omgang lige af/bekræftelse på at min nuværende SR444 er klart underdimensioneret eller? Ser helst gerne jeg kan beholde Boston højtalerne, men er selvfølgelig lydhør for helt nyt, men så kan jeg ikke ofre 15.000 for 5.1 setup, så mangler jeg receiver og 2 dolby atmos højtalere oveni. Det er meget mere end hvad jeg har givet for nuværende.
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sigida Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2016 kl. 22:04
som en start spiller dine gulv højttaler bedst med en marantz forstærker, så hvis du skal kigge efter forstærker er det det mærke du skal gå efter.
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
FSLK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FSLK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2016 kl. 22:51
Tak for det. Kan se en SR5010 ligger på de 5300kr,- Mon ikke den kan klare jobbet?

En anden tanke, mon jeg kan gøre følgende?:

* Beholder TX-SR444 (Den har været meget billig for mig, hvorfor udskiftning af denne af f.eks Marantz SR5010 trækker et par tusinde ud i budgettet.
* Tilbagesender A360 gulvhøjtalerne
* Køber 2 stk. Boston A26 reolhøjtalere i stedet for (kun 1 6,5" bass)
* Køber en god subwoofer i samme omfang.

Kunne det mon ikke også bruges? Kvalificeret bud på om TX-SR444 ville kunne trække 2 A26 højtalere?
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2016 kl. 22:51
Dine Boston får rigtig fin kritik, så dem ville jeg beholde. Det kunne godt lyde til at de trænger til noget mere saft på din receiver.
Som nævnt er Marantz et godt mærke og udviklere af netop Boston (de er blevet det).

Atmos finder du ikke til 5000kr. Med din ht for øje så ville jeg kigge på en marantz sr6010. 7200kr, mener jeg, men der er saft nok og atmos/dts-x muligheder
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2016 kl. 23:23
At sige at Boston højttalere spiller bedst med Marantz, er noget decideret vrøvl!

M.v.h.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2016 kl. 23:28
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

At sige at Boston højttalere spiller bedst med Marantz, er noget decideret vrøvl!

M.v.h.

enig, men ud fra budget og ønsker er det et godt udgangspunkt:)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19566
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2016 kl. 06:13
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

som en start spiller dine gulv højttaler bedst med en marantz forstærker

Hvorfor?
Hvad skulle forskellen til eksempelvis en Denon, Pioneer eller Yamaha (for nu at blive i de billige mærker) være?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19566
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2016 kl. 06:19
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Som nævnt er Marantz et godt mærke og udviklere af netop Boston (de er blevet det).

D&M Group har ejet Boston siden 2005, men så vidt jeg ved er det et uafhængigt firma og ikke underlagt hverken Marantz eller Denon. Tager jeg fejl der?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  123 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu