recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee tv & film "hak"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee tv & film "hak"

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 517
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee tv & film "hak"
    Sendt: 21-Marts-2016 kl. 07:36
Oplever en masse hak og frysnicng af billede med yousee tv & film. Kører ikke tv via coax, men alt over appen. Det er af flere grunde, bla. Projektor i stuen og evt. Langt træk til tv i soveværelse. Synes det er smart! Det ændrer bare ikke på at det er vanvittigt fustrerende når det ikke virker helt.

Det er spdan at jeg kan se tv via appen uden problemer i få minutter, for derefter at streamet går i stå og lige inden bliver billedet sløret. Nogle gange skal jeg trykke play i appen igen.

Kørte trådløst til apple tv 4 indtil et par dage siden, men har nu kablet atv4, NAS, router, med CAT 7. Det måtte da hjælpe!! Men nej.

Problemet er KUN med yousee tv & film. Andre tjenester kører fint, trådløst eller kablet.

Har en 100/20mbit og kan måler 114/28mvit på wifi med 14-18 ping.

Troede at det hjalp at kable atv4, som er den jeg kører streamet yousee tv & film til.

Det må da være yousees app/stream der er problemet? Er der andre der oplever det samme?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2016 kl. 07:43
Jeg oplever det samme.
Til top
trikker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2008
Point: 314
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trikker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2016 kl. 09:16
Jeg har samme problem.
På Android.

Redigeret af trikker - 21-Marts-2016 kl. 09:18
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2016 kl. 09:28
Står jeres bokse til 60hz? De skal nemlig stå til 50hz.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2016 kl. 09:46
Jeg oplever det direkte i app på telefonen. Så tror ikke det er et 50/60 Hz problem
Til top
satbox Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér satbox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2016 kl. 11:04
jeg oplever samme problem på min minix boks.
Til top
Laminat Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-December-2009
Sted: Østjylland
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Laminat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2016 kl. 20:22
Oplever det samme både på min bærbar og ipad,
Den bærbare er ca 2 mtr fra router i gennem en væg,
Yousees egen router.
Monitor audio Gx 200, GXC 150, RXFS, B&W PV1, Musical Fidelity M6 PRX, M6 PRE, M3 CD Yamaha RX-A820 LG BD390, Dune HD Smart H1, Luxman PD-350 T+A CD2000, Panasonic TX-L55WT50Y, Synology DS 411+II
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2016 kl. 07:31
Gomorgen.

Er der nogen af jer der har kontaktet Yousee og fået et svar der kan bruges?

Har hadt kontaktet dem adskellige gange, men der kommer sku aldrig noget ud af det. Og udover det siger de at de ikke yder support på streaming af deres tv. De gør dog MEGET ud af at promovere at man kan, på deres hjemmeside. Det må siges at være vildledende for forbrugeren. !
Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2004
Point: 372
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Moulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2016 kl. 07:45
Samme problem her.. Confused
Jeg plejer at skrive til dem på deres Facebook side, der plejer de at svare hurtigt.
Men svaret er som regel det samme, at det virker fint der hvor de sidder og kan teste, så det er nok din forbindelse Ouch
Men ALT andet streaming kører til UG, og der er aldrig udfald eller hak i billedet..
YouSee's webTV kører bare af hel..... til, det har det altid gjort..
Mvh

Moulder
Til top
Bet@ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Oktober-2009
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bet@ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2016 kl. 09:24
Har også kun oplevet problemer med YouSee's streaming (og tjenester i øvrigt).

Der er ganske vist dage, hvor det virker, men det generelle indtryk er, at deres tjenester er ustabile.

Har prøvet på forskellige platforme og forbindelsestyper og netværk - altid med samme problem. Efter noget tid stopper udsendelsen, bliver i dårlig kvalitet eller hakker - seneste fejl er, at i stedet for at "hakke" spinges der få sekunder over - således en film/udsendelse bliver umulig at se.

Har endnu aldrig fået en brugbar forklaring fra YouSee - ud over, at jeg skal "lave en kanalsøgning!?" - dette er åbenbart et universal middel, der løser samtlige problemer på henholdsvis TV, Internet og Telefoni hos dette firma!!

Personligt hælder jeg nok mere til, at det skyldes kapacitetsproblemer - eller YouSee's soft-/hardware er forældet / fejlopsat

Til top
xozzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Februar-2010
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xozzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2016 kl. 11:01
Jeg oplever sjældent at der er problemer, har haft Yousee i 10 måneder, og har haft nok 2-3 udfald på deres Web TV. Jeg benytter Web Tv dagligt, hvor jeg smider det på Chromecast 1. Det hænder også jeg benytter appen direkte eller gennem en browser på PC.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2016 kl. 08:06
UPDATE;

Har lidt mail korrespondance med deres app support nu!

For jer med ipad/iphone, hvor appen ligger;

"Gå ind i indstillinger på enhed – gå ned i venstre side til du finder Yousee tv og film app. Man tænder for Nulstil cache login – Nulstill app instillinger. Gå ud af instillinger – > åben app igen."

Jeg havde ikke problemer med hak og udfald efter jeg prøvede dette igår! Men kun testet på én kanal..

Evt. Lige prøv det og giv tilbagemelding.... ?

Forstår dog ikke helt, at det skal virke, da man vel streamer direkte fra apple tv og kun bruger ipad/iphone som remote?

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu