recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slingbox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slingbox

Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
Vocalisten Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vocalisten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Slingbox
    Sendt: 26-Marts-2016 kl. 20:55
Jeg har stort YouSee TV abonnement via kabelTV derhjemme.

Jeg har Boxer abonnement i mit sommerhus.

Jeg bor næsten halvdelen af året i sommerhus, men jeg kommer også i sommerhuset i løbet af året i weekender, på helligdage o.s.v.

Hele året betaler jeg to abonnementer - et til YouSee og et til Boxer.

Det vil jeg gerne slippe for, da det er en stor udgift.

Jeg vil ikke styre mine TV-apparater via en computer, jeg vil styre dem via en fjernbetjening, og jeg vil kunne arbejde på min computer og min telefon MENS jeg ser TV.

Men hvordan gør jeg det - uden at skrue ned for abonnementerne i ny og næ, og dermed i perioder at miste TV signalet et af stederne?

Kan en såkaldt SLINGBOX M1 på hjemadressen klare det, og skal man så anvende sin computer i sommerhuset, eller kan man få TV'et i sommerhuset til at gå direkte på routeren? ELLER skal man investere i et Apple-TV, som i sommerhuset kan sende signalet fra routeren til TV'et?

Jeg er forvirret.

Kan nogen hjælpe?
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2009
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2016 kl. 21:38
yousee play og chromecast eller en android box som nok er det mest smarte i sommerhus

Redigeret af Niller55 - 26-Marts-2016 kl. 21:39
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2016 kl. 22:45

Det forlyder også at den nye fra YS muliggør at der kan ses optagelser fra den når man er ude, og at den har Remote Record,så den kan opsættes udefra.så det kunne også være en mulighed.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vocalisten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2016 kl. 22:52
Tak for svaret, Niller55.
HAR allerede en chromecast. Men det involverer jo telefon eller computer, ikke?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2016 kl. 22:59

Det kræver en Telefon eller Tablet som Remote til CC, ganske som du bruger den nu.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4754
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2016 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af Vocalisten Vocalisten skrev:

Hele året betaler jeg to abonnementer - et til YouSee og et til Boxer. Det vil jeg gerne slippe for, da det er en stor udgift.

Hej.

Du kan opsige dit Boxer abbonnement og lade være med at tænke på en Slingbox.

Alle YouSees kunder har gratis TV på Farten.

http://www.recordere.dk/2015/08/yousee-grundpakke-kunder-faar-tv-paa-farten/

Det nemmeste i sommerhuset er at hente enten en app til Apple eller Google play.
Jeg vil foreslå at du starter med at prøve en Chromecast2 som du tilsutter til en
HDMI Indgang og fjernbetjener fra en mobil. En ny koster fra 320 kr.

Men hvis du vil have en med rigtig fjernbetjening ville jeg kigge på en nVidea Shield.

Jeg er dog ikke sikker på at YouSee på farten sender TV2. Men der kan man tegne et separat abonnement på TV2 Play.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 26-Marts-2016 kl. 23:05
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vocalisten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2016 kl. 23:06
Præcis, Radiomanden - eller en PC/Mac.
Og som jeg skriver i mit indlæg, er det det, som jeg vil undgå.
Så Chromecast er ikke ideelt.
Men hvordan får man så signalet fra Slingboxen på hjemmeadressen transporteret over til TV'et i sommerhuset?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2016 kl. 23:07

TV2 ude fås som tillæg for Kr. 10/måned.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2016 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af Vocalisten Vocalisten skrev:

Præcis, Radiomanden - eller en PC/Mac.
Og som jeg skriver i mit indlæg, er det det, som jeg vil undgå.
Så Chromecast er ikke ideelt.
Men hvordan får man så signalet fra Slingboxen på hjemmeadressen transporteret over til TV'et i sommerhuset?

Det gør du ved at tilslutte PCen til TVet, med CC kan du bruge Telefon og Tablet til hvad det nu ønskes samtidig med at CC viser en udsendelse.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vocalisten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2016 kl. 23:13
Hej Csell.
Yes. Og jeg har prøvet med Chromecast og mobil og Yousee på farten.
Men det involverer tablets, mobil eller PC, hvilket jeg gerne ville være fri for.

nVidea Shield kender jeg ikke, så det skal jeg have googlet.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vocalisten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2016 kl. 23:15
Radiomanden:
Jeg vil som sagt gerne undvære at benytte telefon, tablet eller PC/Mac - også selvom de kan anvendes til noget andet samtidig.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2016 kl. 23:23

Nivea shield eren spillekonsol og en Streamer da den har CC indbygget, der er diverse Apps på og til den, men vistnok ikke lige nu YS Appen.
Til top

Besvar Besvar Side  123 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu