|
Apple TV og VLZ streaming? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Master_Geek ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 633 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Marts-2016 kl. 13:44 |
Da jeg har en del videoindhold på min MacBook Pro som jeg afspiller gennem VLZ, vil jeg gerne kunne streame dette til vores tv.
Kan man bruge en Apple TV til dette og hvordan foregår dette? Eller skal man ud i noget Google Chrome? Håber nogen kan hjælpe en nybegynder i streaming :)
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
der er airplay direkte fra din mac over på et apple-tv hvis det er den vej du vil gå. Men chromecast er markant billigere. - vil dog sige at såfremt man har et nyere tv, så kan man ofte kører video direkte over på tv uden noget som helst andet hardware. jeg kan vælge at afspille på mit philips tv når jeg afspiller video fra min windows maskine, så den kan lave play-to via dlna. det kan du så fra VLC over på tv'et også når det er på mac.
|
|
![]() |
|
Master_Geek ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 633 |
Hvad jeg lige kan se er der ikke den store pris forskel på ATV og CC?
Men ja, mit TV registrere at den kan se min macbook, men hvordan for jeg den så til at vise det jeg afspiller på mac via VLZ over på tv? Mit tv er et knap 2 år gammelt Samsung uden smarttv.
|
|
![]() |
|
Og virker Samsungs Allshare på Mac? Har forsøgt at finde et download til Mac uden held.
Redigeret af Master_Geek - 30-Marts-2016 kl. 11:08 |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Master_geek - du kigger på de gamle atv. de nye ATV ligger på over 1000.
Jeg har desværre ingen samsung dele, så jeg kan ikke sige noget som helst om allshare.
|
|
![]() |
|
Vil en af de ældre ATV3 ikke kunne klare det?
|
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4704 |
Menes der VLC? (i stedet for VLZ)
Det klarer den gamle Apple TV ikke. Kun den nye Apple TV har VLC. Den har også Plex, Infuse og MrMR (Kodi-port).
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
Det bliver lige dyrt nok til vores brug. Så Chrome vil være bedste løsning?
Men er det ikke muligt at streame en video fra sin maacbook til ATV3 på en eller anden måde? Redigeret af Master_Geek - 31-Marts-2016 kl. 11:55 |
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4704 |
Jo igennem iTunes, men det understøtter kun ganske få formater. Du kan også spejle billedet via Airplay fra din Macbook (hvis det er en nyere af slagsen), men skærmspejling er ikke godt til film.
Alternativt skal du skifte styresystemet på ATV3 ud med f.eks. Kodi, men det er en lidt mere omfattende proces. Der findes guides til det på nettet. Chromecast har Plex, men jeg er personligt ikke imponeret over ydelsen.
|
|
|
|
![]() |
|
Niller55 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-Oktober-2009 Status: Offline Point: 631 |
Alternativt skal du skifte styresystemet på ATV3 ud med f.eks. Kodi, men det er en lidt mere omfattende proces. Der findes guides til det på nettet.
Kan man det ? det link kan jeg ikke finde..
|
|
![]() |
|
Nej, der var jeg for hurtig. ATV3 blev vist aldrig cracket, så man skal have fat i ATV2 i stedet. Den gamle version med 720p maks.
Redigeret af Rasmus Larsen - 09-April-2016 kl. 11:59 |
|
|
|
![]() |
|
Niller55 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-Oktober-2009 Status: Offline Point: 631 |
Tænkte jeg nok..
https://www.youtube.com/watch?v=tygTY6ea2tQ
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |