|
ARC (Audio Return Chanal) & CEC |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Flarup ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Randers NV Status: Offline Point: 796 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-April-2016 kl. 11:00 |
Hej jeg har et Sony KD65X85C og en Onkyo TX-NR646, Nvidia Shield & ATV4
jeg oplever desværre problemer med CEC og ARC, når jerg eksempelvis vil se en film via ATV4 eller NVidia Shield, er det langt far hver gang at de automatisk tænder når eg vælger enheden på mit TV, faktisk er det også sjældelt at jeg kan se de er tilsluttet mit system. Jeg må derfor ofte rejse mig fra sofaen for at tænde den ønskede enhed manuelt. Ikke npk med dette, så oplever jeg store lydproblemer både når jeg vil se Netflix/Plex/eller nogle TVkanaler via TV'et problemet er at stemmerne ofte er væk eller er meget svage og lyder som om de kommer fra subwooferen eller et andet fjernt sted fra :) Baggrundslyden lyder fint. det er altså kun lyden der skal komme ud af centerhøjtaleren. vælger jeg TV´ets højtaler er der ingen problemer. hvis jeg genstarter systemet er problemet som oftest væk, men ikke hver gang. er der nogle der ved, hvad problemerne kan skyldes ? kan det være mit HDMI som kun er version 1,4 ? eller er det noget ander der spiller ind ? håber i kan hjælpe Redigeret af Flarup - 03-April-2016 kl. 17:29 |
|
Med Venlig Hilsen
Flarup |
|
![]() |
|
Flarup ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Randers NV Status: Offline Point: 796 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Slet ingen der har oplevet samme problemer ?
her til aften er TV'et også begyndt at blinke blåt i sensor lampen og op nederst i midten af skærmen Redigeret af Flarup - 03-April-2016 kl. 23:26 |
|
Med Venlig Hilsen
Flarup |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Er ATV og Shield slået til TV'et og så videre til receiver gennem ARC?
|
|
![]() |
|
Nvidia Shield og ATV4 er koblet til receiveren og ikke direkte til TV
Redigeret af Flarup - 03-April-2016 kl. 23:27 |
|
Med Venlig Hilsen
Flarup |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Kører du kun med stereo setup?
|
|
![]() |
|
Nope jeg kører med 5.1
|
|
Med Venlig Hilsen
Flarup |
|
![]() |
|
Maggerholm ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 1677 |
Det der blinken blåt, som jo også er i selve billedet, det må helt klart være beskrevet i tv'et manual.
Det lyder som om tv'et kun sender den lyd der skal komme ud af fronterne videre til receiver, når dialogen er svag. Mvh Michael |
|
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
|
![]() |
|
thygekm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Sted: Denmark Kolding Status: Offline Point: 59 |
Så vidt jeg ved er CEC ikke en fast standart der med sikkerhed virker på tværs af alle mærker, det var i hvert fald hvad de sagde i hifi klubben i Kolding.
Og da ARC sendes via CEC kan du være uheldig at løbe ind i kompatibilitets problemer mellem nogle mærker. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Så taler de i HiFi Klubben mod bedrevidende! CEC er en del af HDMI-standarden. CEC behøver ikke at være implementeret i et HDMI produkt, men er det til stede, skal det opfylde standarden:
https://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#CEC M.v.h. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19566 |
ARC sendes ikke via CEC. CEC er en del af HDMI standarden, hvilket ARC også er. Men der er intet til hinder for at lave et tv der har ARC, men ikke CEC og omvendt. Klaus |
|
![]() |
|
Flash! ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2016 Status: Offline Point: 444 |
Ja det er helt almindeligt at CEC ikke virker ordentligt. Der er ingen garanti for at alle funktionerne er implementeret eller at der er nogen særlig logik i hvad der er implementeret. F.eks kan min AVR tænde mit TV, men ikke slukke det igen. |
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Lige et indspark herfra:) - Jeg kan eks. med min Nad receiver ikke få ARC og CEC til at virke samtidigt. Kun en af delene.
Så jeg har Cec fungerende og trukket min lyd med optisk istedet.
Tror hifiklubben nu nok har sagt at CEC ikke er garanteret virkende, men skulle undre mig de havde sagt at CEC ligger herinde under. Som skrevet mange gange, så er det 2 forskellige ting. Prøv at teste den ene del af først:) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |