recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ARC (Audio Return Chanal) & CEC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ARC (Audio Return Chanal) & CEC

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ARC (Audio Return Chanal) & CEC
    Sendt: 03-April-2016 kl. 11:00
Hej jeg har et Sony KD65X85C og en Onkyo TX-NR646, Nvidia Shield & ATV4
jeg oplever desværre problemer med CEC og ARC, når jerg eksempelvis vil se en film via ATV4 eller NVidia Shield, er det langt far hver gang at de automatisk tænder når eg vælger enheden på mit TV, faktisk er det også sjældelt at jeg kan se de er tilsluttet mit system. Jeg må derfor ofte rejse mig fra sofaen for at tænde den ønskede enhed manuelt.
Ikke npk med dette, så oplever jeg store lydproblemer både når jeg vil se Netflix/Plex/eller nogle TVkanaler via TV'et
problemet er at stemmerne ofte er væk eller er meget svage og lyder som om de kommer fra subwooferen eller et andet fjernt sted fra :)
Baggrundslyden lyder fint. det er altså kun lyden der skal komme ud af centerhøjtaleren.
vælger jeg TV´ets højtaler er der ingen problemer.
hvis jeg genstarter systemet er problemet som oftest væk, men ikke hver gang.
er der nogle der ved, hvad problemerne kan skyldes ?

kan det være mit HDMI som kun er version 1,4 ?
eller er det noget ander der spiller ind ?
håber i kan hjælpe

Redigeret af Flarup - 03-April-2016 kl. 17:29
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2016 kl. 23:09
Slet ingen der har oplevet samme problemer ?
her til aften er TV'et også begyndt at blinke blåt i sensor lampen og op nederst i midten af skærmen

Redigeret af Flarup - 03-April-2016 kl. 23:26
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2016 kl. 23:12
Er ATV og Shield slået til TV'et og så videre til receiver gennem ARC?
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2016 kl. 23:27
Nvidia Shield og ATV4 er koblet til receiveren og ikke direkte til TV

Redigeret af Flarup - 03-April-2016 kl. 23:27
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2016 kl. 23:49
Kører du kun med stereo setup?
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2016 kl. 23:57
Nope jeg kører med 5.1
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2016 kl. 00:05
Det der blinken blåt, som jo også er i selve billedet, det må helt klart være beskrevet i tv'et manual.

Det lyder som om tv'et kun sender den lyd der skal komme ud af fronterne videre til receiver, når dialogen er svag.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
thygekm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Februar-2014
Sted: Denmark Kolding
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thygekm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2016 kl. 17:47
Så vidt jeg ved er CEC ikke en fast standart der med sikkerhed virker på tværs af alle mærker, det var i hvert fald hvad de sagde i hifi klubben i Kolding.
Og da ARC sendes via CEC kan du være uheldig at løbe ind i kompatibilitets problemer mellem nogle mærker.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2016 kl. 17:55
Så taler de i HiFi Klubben mod bedrevidende! CEC er en del af HDMI-standarden. CEC behøver ikke at være implementeret i et HDMI produkt, men er det til stede, skal det opfylde standarden:
https://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#CEC

M.v.h.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19566
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2016 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af thygekm thygekm skrev:

Og da ARC sendes via CEC kan du være uheldig at løbe ind i kompatibilitets problemer mellem nogle mærker.

ARC sendes ikke via CEC. CEC er en del af HDMI standarden, hvilket ARC også er. Men der er intet til hinder for at lave et tv der har ARC, men ikke CEC og omvendt.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2016
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2016 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af thygekm thygekm skrev:

Så vidt jeg ved er CEC ikke en fast standart der med sikkerhed virker på tværs af alle mærker, det var i hvert fald hvad de sagde i hifi klubben i Kolding.

Ja det er helt almindeligt at CEC ikke virker ordentligt. Der er ingen garanti for at alle funktionerne er implementeret eller at der er nogen særlig logik i hvad der er implementeret. F.eks kan min AVR tænde mit TV, men ikke slukke det igen.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2016 kl. 18:37
Lige et indspark herfra:) - Jeg kan eks. med min Nad receiver ikke få ARC og CEC til at virke samtidigt. Kun en af delene.
Så jeg har Cec fungerende og trukket min lyd med optisk istedet.
Tror hifiklubben nu nok har sagt at CEC ikke er garanteret virkende, men skulle undre mig de havde sagt at CEC ligger herinde under. Som skrevet mange gange, så er det 2 forskellige ting. Prøv at teste den ene del af først:)
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu