recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos eller Raumfeld
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos eller Raumfeld

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
johnny wayne Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnny wayne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos eller Raumfeld
    Sendt: 04-April-2016 kl. 21:31
Godaften alle

Jeg er efter lang tids overvejelse kommet frem til at mit surround-anlæg ryger ud af stuen, jeg bruger det ikke rigtigt og lysten til at prøve noget helt andet er stor

Jeg har så tænkt på at jeg vil anskaffe mig en Soundbar med tilhørende sub, min første tanke var/er sonos, det har jeg i forvejen og nemt at bygge videre på. Så læste jeg nogle reviews og der synes jeg den får lidt blandende anmeldelser omkring stereoperspektiv, det er et af mine krav da jeg høre en del musik. Hvad er folks erfaring med soundbaren samt subben ? Jeg ved ikke om det bare er mig men efter jeg læste nyheden om at sonos fyre en del folk, så tænker jeg på om det bare er et spørgsmål om tid før de lukker ned fordi det er ved at være forældet ?

Jeg gik så videre til st læse om Raumfeld og deres soundbar, der siger folk jo at den lyder godt og har et okay stereo perspektiv, jeg synes bare ikke deres sub er særlig pæn, og hvad med den fjernbetjening skal man bruge den hver gang man skal skifte om til hdmi eller kan den selv finde ud af og skifte ligesom sonos kan skifte når den får signal på linie indgangen ?
Generelt er jeg lidt i tvivl om en soundbar vil kunne gøre det for mig eller om man skulle tage springet op til Raumfeld gulvhøjttalere, men hvordan er de ? Jeg er vant til og lytte på b&w 683 og vil jo helst ikke have noget der er på samme niveau eller bedre skulle jeg vælge gulvhøjttalerne så mangler jeg det med at få min tv lyd sendt til dem, jeg ved de har linieindgang men så ingen, skifter den selv kilde når jeg tænder mit tv ?

Det kan være der er noget helt 3. på markedet som jeg ikke har opdaget, det jeg i bund og grund ønsker er stereolyd hvor jeg kan streame f.eks Spotify o.lign men at jeg også kan have mit tv til uden jeg skal hive fat i en app eller fjernbetjening for at skifte kilde

Jeg håber folk vil komme med nogle inputs og jeres erfaring med enten sonos eller Raumfeld
//Johnny

Redigeret af johnny wayne - 06-April-2016 kl. 08:31
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2016 kl. 19:43
Var du ironisk da du skrev at det helst ikke skulle være dårligere end dine b&w gulvhøjtalerer?
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu