|
Højttalere - er jeg helt gal på den? |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | ||
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2082 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-April-2016 kl. 18:50 |
|
Hej.
Jeg har et sæt Dali 104 som jo har mange år på bagen. Derfor ville jeg gerne have nogle nye. Valget faldt på Monitor audio bronce 5. Kan det virkelig passe at vi syntes at de gamle Dali har mere dybde og ikke lyder så "dåseagtig" som 5'eren? Der er jo over tyve års forskel på den og 5'eren har jo fået 5 stjerner ud af 5. |
||
![]() |
||
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Nyere er ikke automatisk lig med bedre, der går rigtigt meget smag og behag ind i designet af højttalere.
Så ja, det kan sagtens være at de lyder dårligere, eller i hvert at du bedre kan lide lyden i dine Dalier. |
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Det kan bestemt sagtens passe. Jeg har ingen erfaringer med dine gamle Dali 104, men har hørt Monitor Audio Bronce en enkelt gang. De skulle bestemt ikke hjem i min stue!
|
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Nu ved jeg ikke hvor længe du har lyttet til de nye højttalere.
Det kan jo være at de ikke er spillet til. Jeg har lyttet til et sæt fra B&W direkte ud af papkassen. De lød mildest talt som et par discount højttalere. Efter noget tid besøgte jeg min ven igen og nu var det en helt anden højttaler. Det skal siges at jeg ikke kender din model. |
||
![]() |
||
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
|
Højttalere er spillet til ret hurtigt, for diskanter og mellemtoner sker det øjeblikketligt, for basenheder tager det et par sekunder med musik der har lidt god bas. Hvis højttaleren er testet hos fabrikanten er den allerede spillet til.
Al yderlige tilspilning sker mellem ørene på lytteren, når han gradvist vænner sig til lyden af de nye højttalere. |
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
|
Og der er gjort lidt ud af placering/opstilling i lytterum? Der hvor de gamle var placeret, er jo ikke ensbetydende med, at de nye spiller optimalt lige nøjagtig der. Prøv med lidt alternative placeringer, i det område, hvor de helst skal stå. Leg lidt med toe in, rykke dem lidt frem og/eller tilbage osv.
Redigeret af JeTex - 08-April-2016 kl. 11:48 |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2082 |
|
Nu har jeg set og lyttet på Dali Zensor 7 som egenligt spillede godt.
Men ville egenligt helst købe brugt da jeg jo så får bedre højttalere. Hvad med Dali Mentor 6. Kan min receiver levere det den skal til disse højttalere? Redigeret af pipper - 09-April-2016 kl. 17:46 |
||
![]() |
||
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
|
Øst, vest Triangle fra hififreaks er bedst :)
|
||
![]() |
||
|
http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-hoejttalere-gulvhoejttalere-triangle-plaisir-kari-p-1604.html Er det dem her du tænker på? |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Det skyldes ikke at dine gamle højttalere har "Loudness-lyd"? Altså at de spiller med betoning af bas og diskant? Det kendskab jeg har til Bronze 5, så spiller de meget neutralt, uden betoninger. Men det er selvfølgelig klart, at hvis man foretrækker den "farvede" lyd, så er det den man går efter. ![]() M.v.h. |
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Helt uenig. Det er vi jo altid. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Jep! For det er jo bare for sjov, at højttalerproducenter skriver om tilspilning, ligesom der kan høres forskel på tilspillede og nyudpakkede, i direkte sammenligning. M.v.h. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |