|
Hvilket TV skal erstatte min Panasonic PZ 85? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
amorbavian ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2008 Sted: Sweden Status: Offline Point: 3010 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-April-2016 kl. 07:56 |
Siden jeg for mange år siden købte mit PZ85 har jeg ikke rigtigt fulgt med på markedet og står nu derfor næsten på bar bund når jeg skal kigge efter et nyt TV og søger derfor jeres hjælp.
Grunden til, at jeg ikke har skiftet endnu er, at jeg indtil videre ikke har set et nyt TV, der har lige så behagelige farver, men jeg bliver nød til at skifte - om ikke for andet, så for at slippe for blæserlyden på mit plasma, som nu er blevet ret uudholdeligt. Jeg skal huske at nævne, at jeg spiller en del på PS4 så derfor skal input lag og display lag helst være i orden. Budgettet skal helst være maks. 15.000 kr. Jeg har kigget på LG 55UH850 (https://www.power.dk/tv-og-billede/fladskarms-tv/lg-55uh850vaen-55-led-tv/p-255146/) som ser ud til at være et godt bud, men vil gerne høre forslag til alternativer og eventuelt om der er nye modeller på vej som betyder, at jeg burde vente?
|
|
BORING! |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du går op i billedkvalitet, og betjeningshastighed, så vælg det nye Panasonic 750!
M.v.h. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
http://www.avforums.com/review/panasonic-dx750-tx-50dx750b-ultra-hd-4k-tv-review.12550
Og den fåes i 58", til dit budget. M.v.h. |
|
![]() |
|
amorbavian ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2008 Sted: Sweden Status: Offline Point: 3010 |
Ja, Panasonic har jeg også tænkt på, men mangler at se dem performe live - jeg må en smut i Panasonic Center snart.
|
|
BORING! |
|
![]() |
|
44 ms input lag. Måtte gerne være en anelse mindre, men det går nok...
|
|
BORING! |
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4704 |
UH850 har IPS LCD-panel, så billedmæssigt vil du skulle forberede dig på, at den har lidt svagt sortniveau (men brede betragtningsvinkler). |
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
Glæder mig til at læse hvad I synes - og hvordan I kalibrerede den. I må meget gerne teste den grundigt med en spilkonsol hvis I får tid til det.
Hvor meget skal man egentlig lægge i, at panelet er 8 bit? Anmeldelserne siger jo, at den leverer alligevel, så det skal jeg nok ikke tænke så meget på, selvom jeg troede, tiden var moden til 10 bit?
Jeg var meget begejstret for LGs styrestystem, både fart og design var ret godt - og jeg har svært ved at tro, at Panasonics Firefox er bedre - men det er nok pga. fordommene fra Panas plasmaer, der mildest talt ikke er gode eller hurtige i menuerne. Der er sket en del på den front siden jeg købte min PZ85 - heldigvis. Sjovt, at du nævner betragtningsvinklen som god, for mit indtryk af det var ikke god, dog skyldes det nok igen, at jeg sammenligner med min plasma. |
|
BORING! |
|
![]() |
|
Mikael nielsen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Maj-2012 Sted: Kbh Status: Offline Point: 130 |
Hvornår regner du med at testen kommer
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |