|
2 x Sonos Play 1 + sub vs. 2 x Sonos Play 5 |
Besvar |
Forfatter | |
ChristianTT
Guld medlem Oprettet: 12-August-2008 Sted: Hillerød Status: Offline Point: 800 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 24-April-2016 kl. 20:25 |
Hej
Hvad mener i vil være bedst til en rimeligt stort køkkenalrum? Jeg er ikke nørdet omkring min musik, for så var det nok en anden læsning der skulle til. Musikken vil typisk være almindeligt top 40 og blandet pop rock på en rimeligt lydniveau Hvad vil være bedste løsning ? |
|
ldplusse
Super bruger Oprettet: 09-August-2006 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 359 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er sku svært.
Play 5 spiller klart bedre end Play1, men med Play1+sub, så vil du få en dybde som 2*Play 5 ikke kan levere. Så du vil få mere bass på Play1+sub, men bedre 'lyd' på 2*play 5, men vil mangle lidt af den dybe bass. Så hvad er du mest til. God 'dyb' bass eller bedre lydkvalitet i det øvrige lydspektrum.
Redigeret af ldplusse - 24-April-2016 kl. 21:39 |
|
ldplusse
Super bruger Oprettet: 09-August-2006 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 359 |
Funktioner
Tak(0)
|
*Delete*
Redigeret af ldplusse - 24-April-2016 kl. 21:39 |
|
jonlanghoff
Bruger Oprettet: 11-Juni-2008 Sted: Danmark Status: Offline Point: 241 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har set lyset i 2.1, da man således har optimal mulighed for at styre frekvensresponset, men til at køkkenalrum hvor man antageligvis render rundt og lytter fra flere forskellige steder i rummet (i modsætning til at have en foretrukken lytteposition, et sweetspot) er dette nok ikke noget du vil vinde så meget ved.
Uden at have læst specs'ne, så går jeg udfra at man med sub'en kan spille dybere end med to 5'ere, men til casual lytning (som du beskriver) vil jeg nok gå med to 5'ere alligevel. Tror det vil give dig det mest ensartede resultat i størstedelen af rummet. |
|
ChristianTT
Guld medlem Oprettet: 12-August-2008 Sted: Hillerød Status: Offline Point: 800 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak skal i have for svarene. Jeg tror jeg vil gå efter en løsning med to stk Play 5
|
|
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Online Point: 3791 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hva med Bluesound pulse 2? - markant bedre end play 5:)
|
|
ChristianTT
Funktioner
Tak(0)
|
Nu er jeg begyndt på Sonos, og Konen er tilfreds :-)
Jeg ved heller ikke om Bleusound virker med Telmore Musik ?
|
|
antilles
Super bruger Oprettet: 05-Januar-2009 Sted: BallerupDenmark Status: Offline Point: 389 |
Funktioner
Tak(0)
|
PLAY:5 spiller virkeligt fedt. Har duvervejet at prøve med én til at starte med?
Martin
|
|
ChristianTT
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har allerede en, og er ved at aftale med en kollega at købe nummer 2 af ham. Det er et rum på ca. 50 kvm. så det kræver lidt mere en bare en, og jeg savner stereoeffekten.
|
|
serano
Super bruger Oprettet: 30-Oktober-2008 Sted: Aalborg,Danmark Status: Offline Point: 331 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har haft en play1 til at spille i et rum på 30 kvm, den gik ikke. Har nu én play5 som gør det længder bedre end play1. Tæt på en forvandling!
Stereo-ordningen med 2x play5 burde være rigtig spændende, lad os endelig høre om dine erfaringer :-)
|
|
Samsung 65NU7455
Sonos Playbase + 4xPlay1 Synology Apple TV4K PS4 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |