|
Filtrere laveste frekvenser fra |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
Kimosabe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 345 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-April-2016 kl. 08:21 |
Hej
Jeg har en buttkicker sat til min subwoofer kanal, sammen med min sub. Den transmitterer trådløst signal over til en forstærker der trækker denne buttkicker. Og det fungerer faktisk glimrende. Den har det dog med at "bunde ud", altså at stemplet rammer indkapslingen ved hvad jeg formoder er meget lave frekvenser, da det er ved nærmest uhørlige basfrekvenser. Altså den klarer fint eksplosioner osv. Kan man montere noget ved den forstærker der driver buttkickeren, der gør at den ikke har de aller laveste frekvenser med videre ? Forstærkeren til buttkickeren har desværre stort set ingen indstillingsmuligheder, og jeg vil helst ikke filtrere noget fra min sub. Håber der er nogen der kan komme med godt input til en løsning. |
|
Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
|
|
![]() |
|
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Delefilter? EQ?
|
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
![]() |
|
Kimosabe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 345 |
Tak for input. Problemet er at jeg intet ved om delefilter, og EQ lyder som en dyr løsning. Kunne man på en forholdsvis nem og billig måde filtrere laveste frekvenser fra et sted imellem den trådløse receiver, henover amp'en og hen til buttkickeren ?
|
|
Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
|
|
![]() |
|
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Som jeg ser det er der ikke andre muligheder end de nævnte. Du kan ikke filtrere din sub-kanal, så du er nødt til at filtrere "på vejen" fra din NAD til din buttkicker. Den nemme måde er med en EQ, den billige måde er med et delefilter. Vælg en. Men en EQ behøver altså ikke at være dyr; du kan få en udmærket Behringer for under en tusse, og endnu billigere brugt.
|
|
|
![]() |
|
OK, jeg må se på det. Kan du evt. foreslå en delefilter løsning ? Jeg prøvede lige at google det, og jeg må indrømme at jeg er lidt på bar bund. Eller hvis du kender en how-to hjemmeside..
|
|
|
|
![]() |
|
Det billigste er at bygge det selv, men det er måske ikke lige sagen for dig. Du kan også købe dem færdige, og skal det være smart og "coolt" har Behringer også den slags til overkommelige penge.
http://www.4sound.dk/pa/signalprocessorer/delefilter/behringer-cx2310-super-x-pro |
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Køb en minidsp 2x4, den kan bruges til det du søger.
Hvis du vil se hvordan det fungerer, så kig her forbi på Amager. |
|
![]() |
|
![]() Nu har jeg prøvet at google det lidt. Lyder som en rigtig løsning, men spørgsmålet er om det kan gøres billigere ? Måske med noget delefilter, som jeg så desværre ved intet om. Men tak for tilbuddet om at se den i funktion, ikke umuligt jeg gerne vil det. |
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
En minidsp kan købes for 900,- incl Porto.
Det bliver vist ikke meget billigere. |
|
![]() |
|
Flash! ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2016 Status: Offline Point: 444 |
Der findes billige high pass filtre man kan sætte i serie med signalet, men det er ikke til at sige om det løser problemet før du finder ud af ved hvilke frekvenser den går i bund. Der er mange film der allerede er high pass filtreret i forvejen.
http://www.autocar-audio.com/20hz-subsonic-too-low-for-32hz-box_10174041.html |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
.
Redigeret af Kampus - 26-April-2016 kl. 13:11 |
|
![]() |
|
Som jeg har kunne google mig frem til, er det et high-pass filter, der filtrerer de laveste frekvenser fra.
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |