|
Justere lydstyrke på effekt |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Maj-2016 kl. 11:43 |
Hej ... Jeg har et problem med for høj lydstyrke ved laveste mulighed med min Raumfeld Connector2 som indeholder en 24 bit/192 kHz Cirrus Logic DAC
Effektforstærker er en Rotel og mine højtalere er et par DLS R50. Jeg er super tilfreds med lydkvaliteten, skal bare finde en løsning så vi også kan drikke morgenkaffen til dæmpet musik. Nogle forslag? Vh Jan
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der er et mismatch mellem indgangs- og udgangsimpedancerne. jeg er ikke teknisk kyndig nok til at kunne fortælle, hvordan det løses. prøv evt. at spørge Jan Frørup - enten på H4A eller i en af de facebookgrupper han frekventerer...
M.v.h. |
|
![]() |
|
Flash! ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2016 Status: Offline Point: 444 |
Du skal bruge en inline rca attenuator (volumen kontrol) mellem connector og forstærker. Kan fås enten i fast udgave der altid dæmper et bestemt antal db, f.eks. 12 db, eller en variabel udgave.
|
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Det kunne være sådan en her. http://www.av-connection.dk/?PGr=8981
|
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
|
Tak for jeres svar :) Var bange for at jeg skulle ud og investere i noget i en helt anden prisklasse til mit i forvejen ganske udmærket setup, til prisen :)
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19817 |
Kan du ikke justere forstærkning på din effektforstærker?
Klaus |
|
![]() |
|
Klaus > Nej.
Det er sjovt - lytter jeg til Pink Floyd har jeg en passende min. lydstyrke. Er der ikke noget med noget loudnes et eller andet, som netop David Gilmour er forkæmper for? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |