recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Placering af Dipol baghøjttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Placering af Dipol baghøjttalere

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
thygekm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Februar-2014
Sted: Denmark Kolding
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thygekm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Placering af Dipol baghøjttalere
    Sendt: 16-Maj-2016 kl. 19:51
Jeg har bestuttet mig for at prøve et par dipolare baghøjttalere, det siges jo at det skulle være så godt for lydbilledet.
Nu står jeg så og kigger på min stue, og bliver i tvivl om hvordan jeg mon skal pladsere dem.

Som de fleste andre bor jeg i et hus hvor der også skal være plads kone og 2 børn, og har derfor ikke et perfekt rum indrettet til biograf, og kun det!

Min stue er lige nu indrettet således:

Jeg tror at det kan blive et problem at hænge dem op hvor de gamle hænger, pga at den højre højttaler hænger på tæt på hjørnet, så den ene side af højttaleren spiller direkte ind i vægen.

Jeg har en ide om at et par Vogels vlb 200 beslag kan gøre en forskel, så kan jeg drejer højttalerne 30° ind mod mig selv, og samtidig holder de højttalerne 17 cm. ude fra vægen.

Dertil kommer at jeg har en denon X-1100 med auto-rumkorrektion, som sikkert også kan hjælpe lidt på det hele.

Er der noget jeg har overset, og findes der en bedre måde at pladsere højttalerne på, i min lettere deforme stue?

Redigeret af thygekm - 16-Maj-2016 kl. 20:08
Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2016 kl. 20:28
Hvis du kun har 2 stk, bør de placeres ud for din lytteposition, en halv meter over ørehøjde - ca.

Mvh Troels
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2016 kl. 20:56
Ja du skal ikke gøre så meget ekstra ud af det. Dipole højttalere er meget "tilgivende" mht placering. På intet tidspunkt har mine hængt ens ift afstande til hverken hjørner eller hotspot. Det tager kalibreringen højde for.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu