|
Y, R-y, B-y til Scartstik kan det lade sig gøre ? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mondeo93 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Maj-2016 kl. 21:38 |
Jeg sidder lige og ekspermentere lidt med noget tilslutning. jeg har en båndmaskine BVW-D75PS med 3 stk udgang for monitor: Y.R-y og B-y. Den har imodsætning til de andre (BVW-75), ingen monitor REF Out og det har givet en udfordring mhs til Scartstik tilslutning. De andre kører via REF out som de har, og til Scartstik Composite in. Jeg har prøvet at tilslutte via RGB og stel på Scartstik men ingen billede, jeg kan højst få et sort/hvid billede frem ved at tilslutte fra Y til Composite i Scart, men hvad gør jeg for at få farverne med ?
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Men basalt bliver der over antenne overført et Sort/hvid signal Y, og 2 farvesignaler Rød og Blå. Det tredie farvesignal Grøn beregnes ud fra de 3 førnævnte. ![]() Lidt links: Fig 1.82 viser hvordan et TV signal modtages og beregnes igennem ADDER kredsløb inden det sendes til billedrør som et RGB signal. Så det du får ud af din båndmaskine er vel et COMPONENT signal, som et (se et stykke nede på siden) Så du skal have en monitor der har Component indgang, hvis jeg ikke tager fejl? Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
mondeo93 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
Hej
Ja det havde været nemmest med en monitor med de tre indgange, men det har jeg ikke og vil i stedet godt kunne have det kørt igennem et scartstik til et alm TV. det ar planen
Redigeret af mondeo93 - 27-Maj-2016 kl. 17:21 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Hvilket Display skal du bruge.? En fladskærm.? De har da Component tilslutning. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Jeps, men planen er, at jeg godt vil bruge et ældre B&O TV med Scart og S-VHS indgang bare for nostalagiens skyld.
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
Men Component til Composite og S-video, som koster kassen ![]() Men hvis du er til gør-det-selv, en ældre artikel : Mvh. JørgenT |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |