recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste streaming boks på markedet.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste streaming boks på markedet.

Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
Esbjørn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-November-2012
Sted: Re
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esbjørn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste streaming boks på markedet.
    Sendt: 30-Maj-2016 kl. 20:43
Nu er det sidste tv abonnement opsagt og der skal for fremtiden streames tv.

Hvilken medieboks er lige pt. den bedste på markedet?

Den skal bruges til DR, HBO, Dplay og TV2 play.

Overvejer Apple TV 4, men er åben for forslag.

Håber på nogle forslag, da nedtællingen er startetWink
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2016 kl. 21:22
Her kommer du længst med en Apple TV 4. Dog er TV2 Play ikke kommet endnu til den. Den skulle være på vej, men det har de sagt længe.
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2016 kl. 22:17
digitalt.tv har en oversigt....
Hvis du mest er til Apple, så er Apple TV sikkert et godt valg, men hvis du er åben for andet, så giver Nvidia Shield sikkert "mere" for pengene - selv Bonanza kan klares ved brug af Kodi....
miri
Til top
iballan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-September-2006
Sted: Aalborg
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iballan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2016 kl. 22:31
Jeg streamer alt mit tv, og bruger en Minix Neo X7. Kodi er min primære frontend.

Skulle jeg vælge nu, ville jeg vælge Android igen. Shield eller den nyeste Minix.

TV2 Play virker hverken på Android Bokse eller Apple Tv.
Til top
Esbjørn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esbjørn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2016 kl. 22:49
Tak for svar. Synes der er små minusser ved flere af boksene og tænkte egentligt på om det ikke kan svare sig at købe en lille pc, som altid er koblet til tv og så køre de forskellige apps over den!
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2016 kl. 01:46
Jeg mener ikke rigtigt en HTPC længere har sin berittigelse, når der findes bokse, der faktisk gør det hele til langt billigere penge, med mindre, du har et specifikt behov, f.eks. at downloade en masse filer, når du surfer.
Med disse er du desuden fri for, at tænke på virus mm.

Jeg kan absolut anbefale Nvidia Shield. Lynende hurtig og alsidig...

Nogen der kan forklare mig, hvordan, der er én, der påstår, han har installeret TV 2 Play på sin Shield?
https://www.youtube.com/watch?v=LfiGyHJ9lyw

Redigeret af Supergris - 31-Maj-2016 kl. 01:51
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2016 kl. 06:12
Du skal også tænke på kvaliteten, funktionalitet og styring af dine danske streamingapps, som du ønsker adgang til. Hvis du bliver nødt til at sideloade apps, som er beregnet til en smartphone eller tablet, så skal du være indstillet på kompromiser mht. dette.

Apple TV 4 er den streamingboks pt. der har adgang til flest danske native streamingapps. direkte bygget til boksen.

Redigeret af Skalle06 - 31-Maj-2016 kl. 06:16
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2007
Point: 1065
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2016 kl. 06:19
Jeg er i nøjagtig samme situation, og jeg har valgt ATV4.

Og synes det er decideret pinligt så sløve tv2 er med en app.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2016 kl. 07:36
En PC er en dårlig idé til HBO da både lyd og billede er ringere end de andre muligheder.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Esbjørn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esbjørn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2016 kl. 07:52
Kan man køre alle streaming apps på ATV4, uden hjælp fra andre apple komponenter? Selvfølgelig minus TV2 play.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2016 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af Esbjørn Esbjørn skrev:

Kan man køre alle streaming apps på ATV4, uden hjælp fra andre apple komponenter? Selvfølgelig minus TV2 play.
Ja. Og man kan vel forvente, at det bliver den næste platform TV2 Play kommer til. De har i hvert fald lovet længe, at den er på vej.

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2016 kl. 09:06
Men hvor meget går du op i lyd og billede. altså, hvis du streamer fra egen videosamling med bluray. For apple tv4 understytter kun 50 og 60 Hz og hvis du har en media server som plex, så så vidt jeg ved plex på apple tv4 understøtter ikke hd lydformater. der er der andre mediecentre der gør til den. men som ikke kan forbindes til plex. Men det gør plex på shield. men igen. så er der dr, tv2, viaplay og hbo native apps problem. men den har jo googlecast til at caste fra telefon eller tablet. de er begge gode. men se på dit fulde behov
Til top

Besvar Besvar Side  123 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu