recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål til Apple TV4
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spørgsmål til Apple TV4

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål til Apple TV4
    Sendt: 02-Juni-2016 kl. 18:06
Jeg overvejer at anskaffe mig en Apple Tv4 såfremt den kan opfylde mine behov. Har ikke andet Apple udstyr - konen har dog en Iphone.

Alle mine film, billeder og musik ligger på en NAS (WD My Book Live) og spørgsmålet går på om der findes en (gratis) app til Apple TV4 , der kan vise mine billeder fra NAS'en.
Jeg har læst mig frem til at app'en Infuse kan afspille mine film, deriblandt BD rip med HD-lyd.

Plex er udelukket da der ikke kan installeres Plex på in NAS (og vil heller ikke have en PC kørende )

Bruger pt en WD TV live (den nyeste gen. med Netflix) som opfylder alle mine basale behov, men savner en bedre brugerflade og tænker derfor på Apple TV4, som jo også kan streame fra Netflix, HBO , Viaplay m.fl.
Bruger i dag en Chromecast til dette.
Har ikke brug for at kunne spille på den.

Har ikke rigtig kunne finde noget på nettet, der kan besvare mit spørgsmål så nu prøver jeg her.
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2016 kl. 18:43
Jeg bruger fileservertv til at vise mine billeder. Den er ikke gratis, men koster 29kr.
Hvis du skal have HD lyd ud via Infuse, skal du have pro versionen. Den koster 79kr.
Med venlig hilsen
Søren
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2016
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2016 kl. 18:47
Måske ikke et svar på det du spørger efter, men hvad er der galt med CC?
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2007
Point: 1065
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2016 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:

Intet. Der er heller ikke noget galt med VHS.
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2016 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

Intet. Der er heller ikke noget galt med VHS.

Det var da egentlig ikke noget særligt godt svar, men det var så heller ikke dig jeg spurgte. Carry on!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2016 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Jeg bruger fileservertv til at vise mine billeder. Den er ikke gratis, men koster 29kr.
Hvis du skal have HD lyd ud via Infuse, skal du have pro versionen. Den koster 79kr.
Med venlig hilsen
Søren

OK. Har du et link til produktet 'fileservertv' da jeg ikke lige kan finde noget om det nettet ?

Redigeret af filmfreak - 02-Juni-2016 kl. 20:03
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2016 kl. 20:10

Der er ikke noget galt med CC  ,men for mit vedkommende kan den bla ikke afspille alle mine film fra NAS  - f.eks ikke BD rip med HD lyd. Det kræver også at den er forbundet kablet til netværket da det trådløse netværk ikke er hurtigt nok til mine komprimerede bd rip.

Bruger CC til streaming (Netflix, HBO , Viaplay m.fl) samt til afspilning af musik (flac) fra NAS med BubbleUpnp (android)
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2016 kl. 20:21
Ok. Nu kan jeg nok ikke hjælpe så meget andet end at konstatere at jeg selv længe har kigget efter "den perfekte streamer boks". Min foreløbige konklusion er at det ikke findes, hvis man som jeg ikke vil leve med en boks der ikke kan køre 24p og ikke selv kan skifte mellem 50 og 60hz. Kan man se gennem fingre med det så ligner en atv4 et seriøst bud, da det efter hvad jeg kan finde ud af er den bedst understøttede i DK.
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2016 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Med venlig hilsen
Søren

OK. Har du et link til produktet 'fileservertv' da jeg ikke lige kan finde noget om det nettet ?

Undskyld, den hedder filebrowsertv
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu