recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - KØBT - Undersøger markedet for brugt Macbook Air
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

KØBT - Undersøger markedet for brugt Macbook Air

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hi Fi Dwarf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Juli-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hi Fi Dwarf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: KØBT - Undersøger markedet for brugt Macbook Air
    Sendt: 11-Juni-2016 kl. 12:45
ER KØBT Smile

Hej Alle 

Jeg prøver at undersøge markedet lidt for en brugt Macbook Air

Sagen er at vi herhjemme har en ung gut der efter sommerferien skal starte i gymnasiet.
Vi har snakket om at give ham en Macbook Air til brug på samme, Da hans nuværende bærbare er en Gaming PC med for kort batteritid og alt for mange kræfter til dette formål.

Vi har desværre ikke råd til at købe en ny og tænker så at vi ville kigge på en brugt.

Vi ville gerne have fat i en der er i en stand man kan være bekendt at give i gave 
Altså uden store ridser og inkl. kasse og tilbehør. 

Desværre er tilfældet at DBA primært tilbyder maskiner som enten har defekter, buler, mangler lader og kasse eller generelt er ALT for dyre. 

Krav: 

Pæn stand inkl. kasse og tilbehør (ved de findes for der er mange derude der, ligesom jeg, passer på disse dele)
omkring 128 gb hdd
årgang 12, 13
13,3"
Rimelig pris.

Måske et long shot. Men vi er nogle familiemedlemmer der skal splejse om den, så det er ikke endeligt afgjort. Og er umiddelbart i første omgang et forsøg på at spore sig ind på hvad man kan erhverve sig en sådan for, hvis man ser bort fra DBA priser. 

Min erfaring er at "vi" herinde er langt mere realistiske omkring prisniveauerne Og så føler jeg samtidig en større tryghed ved at handle herinde end på DBA 

Nogen der ligger inde med noget der kan bruges?
Alle bud er velkomne. Så vurderer jeg efterhånden. Der kan jo være noget jeg ikke har tænkt på.

Mvh. Kenneth Smile

Redigeret af Hi Fi Dwarf - 04-Juli-2016 kl. 08:59
Samsung UE55H7005 - Pio. BDP-51FD - TEAC AG-D500 7.2 - TW3500
Hjemmebioen
Til top
MarkR Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-November-2009
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MarkR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2016 kl. 14:15
Tag et kig på hol.dk - deres køb/salg af computere er væsentligt mere aktivt end herinde.
Den seneste annonce jeg kunne finde der passede din beskrivelse er følgende dette
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2016 kl. 15:26
Jeg har været heldig at finde brugte Air til datteren (hun skulle ikke bruge hende konf. penge på en ny) og til konen. Dem jeg fandt var en MD761 (det er en Mid'13 model).
Den er kanon. Men gå nu efter en 256GB HDD. Prisen skal gerne ligge på max. 5.000,- gerne mindre. Den jeg fik til konen var den dyre model med 1,7GHz processor og 8GB ram - købt her på recordere : http://forum.recordere.dk/m-slettes-s-macbook-air_topic145523.html?KW=

Og drop 11,6" - skærmen/opløsningen er for lille.

Redigeret af kim.t - 11-Juni-2016 kl. 15:28
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hi Fi Dwarf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2016 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af MarkR MarkR skrev:

Tag et kig på hol.dk - deres køb/salg af computere er væsentligt mere aktivt end herinde.
Den seneste annonce jeg kunne finde der passede din beskrivelse er følgende dette

Tak jeg vil også prøve at holde øje derinde :-)

Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Jeg har været heldig at finde brugte Air til datteren (hun skulle ikke bruge hende konf. penge på en ny) og til konen. Dem jeg fandt var en MD761 (det er en Mid'13 model).
Den er kanon. Men gå nu efter en 256GB HDD. Prisen skal gerne ligge på max. 5.000,- gerne mindre. Den jeg fik til konen var den dyre model med 1,7GHz processor og 8GB ram - købt her på recordere : http://forum.recordere.dk/m-slettes-s-macbook-air_topic145523.html?KW=

Og drop 11,6" - skærmen/opløsningen er for lille.

Ja det er nogenlunde i det leje jeg søger og som skrevet er det nemlig 13,3" modellen jeg søger. MD761 vil jeg prøve at holde øje med :-)
Jeg havde tænkt noget i i5 størrelsen. Og minimum 128Gb men selvfølgelig gerne 256gb.

Og folk skal stadig være velkomne til at byde ind hvis de har en liggende. Gerne i 3500-4500 kr. prislejet, hvis jeg kan få resten af familien med på den.

Hjemmebioen
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Juli-2014
Point: 417
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2016 kl. 22:17
Da jeg netop er på udkig efter en fuldstændig identisk maskine som du beskriver, synes jeg du skal prøve at kigge på dba igen.
Faldt over en i Århus, præcis den du søger til 3000kr mener jeg. Standen var perfekt ifl billederne og det der stod.
Håber selv lidt på at få en i fødselsdags gave 😊
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hi Fi Dwarf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2016 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af Ole_M Ole_M skrev:

Da jeg netop er på udkig efter en fuldstændig identisk maskine som du beskriver, synes jeg du skal prøve at kigge på dba igen.
Faldt over en i Århus, præcis den du søger til 3000kr mener jeg. Standen var perfekt ifl billederne og det der stod.
Håber selv lidt på at få en i fødselsdags gave 😊

Hejsa tak for info :-) hvis det er den her du mener
DBA
Er det desværre 11" jeg søger en 13" men ja den ser faktisk pæn ud :-)
Hjemmebioen
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Juli-2014
Point: 417
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2016 kl. 23:46
Præcis 👍 Beklager jeg ikke lige kunne huske størrelse 😊
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu