|
printerkabel |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
leant ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-Maj-2014 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 66 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Juni-2016 kl. 23:28 |
Jeg skal installere en printer via kabelforbindelse til en PC. I den forbindelse har jeg hørt, at sådan et kabel højst må være 2 meter langt, hvis man vil være sikker på en stabil forbindelse. Er der en af jer, som ved, om det er rigtigt. I mit aktuelle tilfælde er det nødvendigt med ca. 5 meters længde. Jeg skal lige tilføje, at af forskellige årsager kan der ikke blive tale om en trådløs forbindelse. M.v.h. leant
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvad kalder du et printerkabel?
Da jeg startede med printere brugte vi serielle kabler (RS232 / COM) eller parallel kabler (IEEE1284 / LPT), senere bleb USB og netværkskabler almindeligt på hjemmeprintere. Hvilket kabel mener du? Klaus |
|
![]() |
|
leant ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-Maj-2014 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 66 |
Hej Klaus. Jeg ved ikke så meget om alle de tekniske betegnelser. Men umiddelbart har jeg det sidste, som du nævner, i tankerne; nemlig: "USB". Fordi jeg har allerede en tilslutning pr. kabel mellem min anden PC og dens printer. Det kabel har et almindeligt USB-stik i den ene ende og et firkantet stik i den anden ende. Dette kabel er dog kun 1 meter langt, og nu skal jeg som nævnt bruge mindst 5 meter. Siger dette dig noget? leant
|
|
![]() |
|
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1574 |
USB standarden siger max 5 meter, så det kan du helt uden problemer.
Hvis du oplever problemer alligevel, skal du være opmærksom på, at der kan være kvalitetsforskel på kablerne. |
|
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|
![]() |
|
Hej Jesper! Tak for svaret. Så må jeg huske at bede om den bedste kvalitet nede i IT-butikken. M.v.h. leant
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Der findes forstærker kabler så man kan lave længere kabeltræk.
Har dog ingen erfaring. http://www.computercity.dk/computertilbehr/kabler/usb/sandberg-133-28-115441 |
|
![]() |
|
Totoronto ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2006 Sted: Midt-jylland Status: Offline Point: 395 |
Prøv med et standard kabel først. Det burde virke fint.
http://www.harald-nyborg.dk/p8469/usb-2-0-ab-kabel-5m-graa Har du lyst til at bruge flere penge, laver Supra gode kabler med god skærmning og solid opbygning. http://www.supracables.dk/usb-20-audio-kabel |
|
![]() |
|
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1474 |
Supra-kablet er udviklet til brug med HiFi, og vil være rent overkill i forbindelse med en printer!
Redigeret af Supergris - 19-Juni-2016 kl. 02:56 |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 4752 |
Hej. Hvis der bliver problemer med et almindeligt 5m USB kabel vil jeg foreslå et USB over Ethernet sæt som dette: http://www.ebay.de/itm/401130940479?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Det vil være billigere. Jeg har allerede bestilt et som jeg får i første halvdel af juli. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 19-Juni-2016 kl. 07:22 |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5332 |
Der står det også er USB2.0, men min erfaring er det er løgn. ![]() Kan ihvertfald ikke bruges til at afspille film, kun til noget langsomt USB1.1 keyboard og lignende. Ved ikke hvad printer kræver? Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |