recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af Solid state drive
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af Solid state drive

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af Solid state drive
    Sendt: 03-Juli-2016 kl. 19:22
Hej
Jeg mangler en ny ssd til en stationer maskine på 120-250GB
Hvordan med pris og kvalitet samt hastighed?
Kan jeg vælge den billige Kingston uv400 eller skal det være Samsung 850EVO ?
Mvh
Svsommer
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2016 kl. 20:16
sandisk x400, samsung 850 evo så er du ganske fint med. Alternativt kan du læse lidt op her http://www.anandtech.com/show/9799/best-ssds

ellers er prisen ved at være så langt nede at du kan købe den billigste og når du får behov så kan du opgradere igen. Til den tid vil "bundlinjen" være det højere, så du vil mærke forskellen hver eneste gang. 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2016 kl. 09:40
Hej
Det vil jeg se på
Mvh
Svsommer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2016 kl. 18:41
Hej igen
Jeg har læst og hørt der kan være problemer med at instalere win 10 på ssd.
hvordan løser man så den lille opgave?
Mvh
Svsommer
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2016 kl. 18:59
Har ikke hørt om ssd og win 10 problemer

Har installeret en del win 10 maskiner. Og alle med ssd.   Kunne ikke drømme om brug af gamle roterende diske mere til styresystemer.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2016 kl. 18:59
Der er et par stykker til salg her på forum
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2016 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Har ikke hørt om ssd og win 10 problemer

Har installeret en del win 10 maskiner. Og alle med ssd.   Kunne ikke drømme om brug af gamle roterende diske mere til styresystemer.
så glemmer jeg det jeg har hørt
Mvh
Svsommer
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2016 kl. 19:51
det kunne være rart lige at få lidt referencer til de påstande. Win10 er på ingen måde problematisk at installere på en SSD, og vil nok snarere sige at win10 håndterer ssd'ere bedre end alle de andre OS'er. Det er i høj grad bygget til at køre på ssd. Jeg har kørt win10 på ssd lige siden de tidlige betaer.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2016 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

det kunne være rart lige at få lidt referencer til de påstande. Win10 er på ingen måde problematisk at installere på en SSD, og vil nok snarere sige at win10 håndterer ssd'ere bedre end alle de andre OS'er. Det er i høj grad bygget til at køre på ssd. Jeg har kørt win10 på ssd lige siden de tidlige betaer.
ville bare have det på det rene.
og derfor jeg sige så glemmer vi hvad jeg har hørt og læst.
så ingen påstand fra min side.
Mvh
Svsommer
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2016 kl. 01:20
Et par korte bemærkninger: Hvis du læser TLC ifm. en SSD så løb skrigende væk (medmindre det er 3D V-NAND fra Samsung). Samsung 850 EVO er alle pengene værd (som for øvrigt ikke er ensbetydende med høj pris). Ellers er Mushkin Reactor også værd at kigge på. Personligt ville jeg nok gå efter mindst en ca. 500GB SSD i dag. Hvis du kun skal bruge disken som OS drev, så er ca. 250 GB givetvis også nok.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu