|
streame til ipad fra raspberry pi server |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Juli-2016 kl. 13:55 |
Hej
Jeg kan se at man kan få en transportable harddiske med indbygget nas og batteri. Kan anvende en raspberry Pi med server software og streame til iPad? |
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
det kommer helt og holdent an på "streamen" og hvilken ipad der er tale om. Såfremt der skal transcodes noget enten på grund af lydformat problemer eller hvis det er en ældgammel ipad2 som ikke kan håndtere fullhd video, så er en rpi på ingen måde i stand til at håndtere det, men hvis videofilerne IKKE skal transcodes men blot sendes videre af selve "serveren" så er der ingen problemer.
|
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Hej igen Efter at have prøvet at manuelt installere plexserver og noget dhcp software til hotspot, var jeg ved at give op. Men ved tilfælde fandt jeg ud af at, Openelec både kan fungere som hotspot og som smb/upnp server. På Ipads har jeg installere gratis versionen af Infuse som streamer filmene via SMB.
|
|
|
![]() |
|
Så fik var det prøvet af i bilen. Vi trak strøm fra bilens 12 volt stik. Der blev streamet 2 film ad gangen via det indbyggede wifi modul i en raspberry Pi 3. De 2 iPad mini's kørte fint flere film i træk. Det var dog kun dvd rips i mp4 format.
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |