|
Fra surround til Stereo- tips og råd søges |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
qimichael ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-Juli-2016 Status: Offline Point: 72 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Juli-2016 kl. 22:40 |
Hej, jeg er gået fra surround til stereo og vil gerne have det maksimale ud af mit nye anlæg. Er der nogle generelle tommelfingerregler/tips eller faldgruber og typiske begynderfejl jeg skal være opmærksom på. Alle råd modtages med kyshånd
Mvh Michael
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Først og fremmest: Hvad skal du bruge den til. Film og musik, eller kun musik. Og hvad er kilderne?
Skal du have digitale indgange, eller kan du nøjes med analoge hele vejen rundt? Mange TV og efterhånden de fleste bokse som ATV og Sheild har nemlig kun digitale udgange. Nogle endda ikke andet end HDMI, som næsten ingen stereoreceivere har. Så list gerne alle enheder den skal spille lyd fra, så bliver det meget nemmere at hjælpe dig. |
|
![]() |
|
Det lytter overvejende til musik, mest rock, blues genren men også alt muligt andet. Jeg har flg. udstyr
Lydkilde: NAD M50 Digital music Player Forstærker: Hegel H300 Højttalere: Dynaudio focus 340 og også en B&W sub PV1D, jeg er dog stadig i tvivl om jeg overhovedet har brug for Sub'en, hvis jeg får sat tingene rigtigt op. Jeg går efter en neutral "original" Lyd hvis man kan sige sådan Mvh Michael
|
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Ja jeg havde smidt rumkorrektion på alla denne:
https://www.minidsp.com/products/dirac-series/ddrc-24 Smid en JBL Synthesis target kurve på, og vubti så har du "neutral original lyd" som de fleste finder behagelig. Boksen giver dig iøvrigt mange muligheder mht forskellige crossover mellem sub og fronter. |
|
![]() |
|
Tak. Den ser spændende ud Armani Thomas
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |