recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology 216+II vs 716+II
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synology 216+II vs 716+II

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Keldjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keldjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Synology 216+II vs 716+II
    Sendt: 02-August-2016 kl. 09:08
Min efterhånden gamle synology står til udskiftning og har i den forbindelse brug for lidt hjælp til valget af en ny.

Jeg tror at valget står mellem en Synology 216+II og en 716+II.

Jeg har Plex på mit LG tv, hvilket dog ikke virker for godt, da min nuværende Synology DS213 ikke har krafterne til at stå for konverteringen af film til mit LG TV.

Som jeg læser det i spec. af de 2 modeller, tror jeg at de begge kan. Dog har Synology 716+II en væsentlig processor?

Umiddelbart kan er de vel tæt på at være ens og i den daglige brug er der vel ingen forskel. operativsystemer, programmer osv.?

Er der nogen der kan dele lidt erfaring på dette område?

På forhånd tak
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2016 kl. 10:08
- er den primære forskel ikke at 716'eren er beregnet til at kunne udvide med ekstra diskplads via en ekstern boks?
Til top
Keldjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keldjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2016 kl. 10:32
Processoren er også en quad core mod en dual core på DS216+II og det er her at min logik siger at Quad core må være bedre i forbindelse konverteringsopgaver.. Men det kan sagtens være helt forkert..

Jeg kommer aldrig til at bruge mere plads end til 2 diske.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2016 kl. 10:58
Mht Plex ville jeg faktisk have troet at 216play var det oplagte valg, men det virker til at det skal være Intel CPU og ikke ARM for at Plex er understøttet - play har jo ellers indbygget hardware transcoding - 716'eren nævnes af flere i forhold til brug med Plex.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu