|
Anlæg glemmer indstillinger |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Duelund ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 381 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-August-2016 kl. 11:57 |
|
Min søns gamle kompakt mikro-anlæg (SONY CMT-100MD) har nu fået plads i 'gæste'-værelset.
Desværre glemmer det indstillingerne hvis strømmen afbrydes i længere tid (Det har indtil for nylig været uden strøm i mindst et år, sikkert længere). Jeg tænker på om der mon kan være et udskifteligt knapcelle batteri ? Umiddelbart kan jeg ikke se noget, men det er meget kompakt opbygget så jeg har ikke undersøgt alle printplader. Nogen der har viden om sådanne ? |
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7132 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Tror ikke den har et batteri, men sikkert defekte kondensator.
Men hvorfor afbryde strømmen i længere tid. Den skal vel spille hver dag ? |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Den kan godt have et lille påloddet batteri, som ligner alt andet end et batteri. Fik sådan et skiftet på mit gamle Philips CRT TV fordi det glemte indstillingerne.
|
||
![]() |
||
Duelund ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 381 |
|
Ok, tak. Det er nok det samme. Jeg må prøve at google en servicemanual eller lign.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
Brugermanualen er altid et godt sted at starte....... På side 43 står der: Tip: The preset stations are retained for about a day even if you disconnect the main leads or if a power failure occours. Mon ikke der sidder en kondensator der hurtigt løber tør? Klaus |
||
![]() |
||
|
Det har du nok ret i ;-) Mange tak! Tror det nemmeste for mig bliver at rewire 230V forsyningen, så den kan være tilsluttet konstant.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |