|
Er mit TV færdig? Kan det laves? |
Besvar | Side 123 5> |
Forfatter | |
mhrbager
Junior bruger Oprettet: 20-August-2016 Status: Offline Point: 35 |
Funktioner
Tak(1)
Sendt: 20-August-2016 kl. 11:18 |
Heysa jeg faldt i søvn med TV'et kørende i nat (Hvilket jeg gør ca. hver nat).
Da jeg vågnede var der intet billede på og jeg kunne absolut intet gøre med remoten eller knapperne på tv'et. Slukker og tænder jeg på kontakten, så tænder den røde power diode og tv'et ligesom klikker en 4-5 gange hvor den samtidig tænder og slukker den røde diode, hvorefter den stopper og der intet sker. Det er som om den forsøger at tænde, men ikke kan.
Jeg kan godt få den røde diode til at blinke hurtigt, når jeg trykker på remoten under dette, så modtagelsen virker, men intet sker. Er mit TV helt fucked eller? Det drejer sig om et ældre Samsung Plasma Model - PS50C685G5SXXE |
|
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det lider sikkert af "Samsung-sygen" - dårlige lytter i strømforsyningen.
Kan du selv fejlsøge og skifte dem, så kan det betale sig. Hvis du skal have et værksted til at gøre det, så kan det ikke betale sig. M.v.h. |
|
mhrbager
Funktioner
Tak(0)
|
Hmm okay. Irriterende :(
Jeg kan ikke umiddelbart selv ordne sådan noget. Ville en elektriker kunne gøre det, evt. ved at følge en guide eller noget?
|
|
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
En elektriker? Næppe. Med mindre han er glødende HiFi-entusiast...
M.v.h. |
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5298 |
Funktioner
Tak(0)
|
Men det kræver man ved noget om den slags, inden man går igang. Mvh. JørgenT
|
|
mhrbager
Funktioner
Tak(0)
|
Tjah tak for links, men hvis det kræver man har styr på sådan noget, så kan jeg ikke bruge dem til så meget, tænker jeg ;) Men tak alligevel.
Hvad ville en sådan reparation normalt koste ved en TV reparatør?
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Som du har fået at vide, vil det ikke kunne betale sig. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej det kan ikke betale sig når man kan få et bedre TV til 7495kr med tre års garanti fra Panasonic forhandler. En rep af dit gl TV render let op i halvdelen af beløbet.
http://www.pricerunner.dk/pl/2-3000407/TV/Panasonic-Viera-TX-50ASX603-Sammenlign-Priser |
|
mhrbager
Funktioner
Tak(0)
|
Ja okay det ser ud til et nyt TV er eneste vej frem så :(
Jeg er dog på SU, så pengene er ikke så fandens store. Jeg ser udelukkende film og TV via en computer sat til TV'et. Film i 1080P og TV via yousee webtv. Har det noget at sige i forhold til køb af nyt TV? Kan se Flatpanels.dk anbefaler denne Sony til 5500 kr. Er det et okay køb eller kan jeg finde noget bedre i samme prisleje? Eller noget næsten lige så godt billigere? http://www.pricerunner.dk/pl/2-3055588/TV/Sony-Bravia-KDL-50W805C-Sammenlign-Priser
Redigeret af mhrbager - 20-August-2016 kl. 13:02 |
|
mhrbager
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis nu jeg selv begiver mig ud i at forsøge at lave det. Hvordan ser jeg så hvad det er der skal skiftes?
|
|
nikro_dk
Junior bruger Oprettet: 01-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 32 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg så for nogle år siden en tv udsendelse omkring Samsung og deres problem underdimensionerede kondensatorer (lytter) i strømforsyningsdelen.
Journalisten havde den gang besøgt en elektronik forretning, der lavede en del Samsung fladskærme, og hvor materiale delen løb op i ca. kr 7,50 plus noget arbejdsløn. Måske skulle du prøve en af disse forretninger, og høre om man kan og vil give et bud på det. Jeg tror, at manden bag disken nok ved hvad der op og ned på en loddekolbe :-) Jeg ved jo ikke hvor du bor i DK, men min nærmeste elektonik-biks, er Esbjerg Electronics, som er med i en elextra.dk kæde med 6 butikker i DK. Det er da et forsøg værd - i sær når det er et Samsung tv sandsynligvis med en kendt fejl. |
|
nikro_dk
Junior bruger Oprettet: 01-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 32 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lytterne er de sorte med krydset på toppen.
Hvis lytten buler på i toppen, er der god chanche for at den færdig, men jeg ikke ekspert på dette. |
|
Besvar | Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |