|
Bedste USB lydkort til 500kr? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jj79 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-August-2010 Sted: Vejen Status: Offline Point: 539 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-September-2016 kl. 20:07 |
Har en kollega der gerne vil opgradere lyden fra hans bærbar til en nad for-forstærker - men jeg aner intet om disse lydkort - nogen der har et bud eller erfaring med det omkring hans budget?
På forhånd tak.
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der er mange som taler godt om AudioQuest DragonFly som er en asynkron USB D/A converter.
Prisen er dog lidt over budget, men når manden har en NAD forforstærker, så ønsker han heller ikke et Sound Blaster lydkort til 300 kr. Kig på DragonFly Black som kan fås til 700-800 kr. |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19817 |
Kig på din kollega og spørg ham om han vitterligt vil have et kabel han skal proppe i han bærbare, hver gang han skal lytte til noget.
I min verden er den slags noget man gjorde for 4-6 år siden. I dag sender jeg lyden via wifi i stedet, det er så meget lettere! Klaus |
|
![]() |
|
jj79 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-August-2010 Sted: Vejen Status: Offline Point: 539 |
Super - så meget over budget er det ikke så det burde kunne lade sig gøre
![]() |
|
![]() |
|
Han er fra den gamle skole - først nu han er gået videre fra lp og cd - han har kun wifi via hotspot på mobilen - så den tror jeg vi gemmer lidt
![]() |
|
![]() |
|
dr_schlemer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1028 |
Hifiklubben har flere USB dacs fra AQ på tilbudstorvet for 399,- i den tidl version.
|
|
Samsung S90D 65” QD-OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6
|
|
![]() |
|
moremusic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 589 |
Jeg har den gamle AQ Dragonfly 1.2, og jeg er meget glad for den. Den spiller super! Jeg bruger den primært til headphones, men har også prøvet den som DAC direkte til min forstærker - igen med et rigtig godt resultat. De nye har fået gode tests, og påstås at være endnu bedre end de gamle, så jeg tror du får svært ved at finde noget bedre til prisen. |
|
![]() |
|
pianomartin ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-August-2005 Status: Offline Point: 390 |
Du skriver intet om, hvad det er for en computer - hvis den er +10 år gammel, så fair nok med et billigt lydkort. Men hvis det er en rimelig ny computer er dens indbyggede DAC formentlig på højde med et billigt eksternt lydkort, hvilket med andre ord vil sige: helt vildt god!! Gode DAC's koster altså ikke ret meget at producere i dag!
|
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1253 |
Ja, ofte er der ret fornuftige DACs i nyere computere, jeg oplever dog alligevel en væsentlig forbedring i lydkvaliteten far f.eks. En Fiio eller lignende, primært tror jeg at det er grundet langt mindre støj fra resten af computerens componenter. Direkte fra computerens DAC er der altid lidt støj når der burde være stille.
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Hvor meget nyere computere snakker vi her. For vi har PC fra både Sandy, Ivy og Haswell (siden er der jo kun kommet Broadwell og Skylake) Alle har samme irriterende tendenser med at spiller man højt på sine hovedtelefoner, så komprimeres lyden, når der kommer for meget i lydbilledet.
Da næsten alle computere i dag, er baseret på DAC og lydkortet i Core i CPU'erne, så er problemet det samme i alle, vil jeg tro. Om det egentlig skyldes en decideret dårlig DAC, eller om det er noget andet der spiller ind, det tør jeg ikke svare på. Problemet forsvinder dog lige så snart jeg bruger mit USB DAC/lydkort "Behringer UCA222". Vi snakker et kort til ca 250kr, som banker alle de onboard lydkort jeg har hørt. Egentlig ville jeg have anbefalet det, da jeg læste første indlæg. Men når man kan få første udgave af Dragonfly i HFK til den pris, så synes jeg bestemt også du skal gå efter den i stedet :) |
|
![]() |
|
Tak for input - de er hermed viderebragt
![]() |
|
![]() |
|
joachimp ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-August-2014 Sted: Denmark Status: Offline Point: 40 |
Der er vist ikke så meget tvivl hvis du spørger mig, har haft en del forskellige i prisklassen under 2000 efterhånden.
bla dragonfly også den nye red. og de spiller fint til prisen, men skal du have nået som er bedre og billiger end dragonfly skal du kigge på hifime sabre9018. har lige fået en hjem og den er virklige nået for sig, har aldrig hørt nået så godt i denne prisklasse. det skal siges den koster ca 500 kr som er dit budget. du kan evt tage et kig her : http://www.lydogbillede.dk/test/hi-fi/hifime-sabre-9018/
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |