|
Kalibrering |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
cpdk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-August-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 45 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-November-2016 kl. 17:24 |
Hej jeg har kig på en ny fladskærm fra Elgiganten og sælger snakker meget varmt for at jeg også ofrer 999,- på en kalibrering at tv`et og viste et eksempel på 2 skærme 1 kalibreret og 1 uden, jeg syntes ikke lige det så så godt ud så jeg spørger er det noget andet når det kommer hjem i et andet lys og er det værd at bruge 999,- ekstra på.
cpdk
|
|
cpdk
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Glem det. Brug en rigtig professionel, som ved alt om hvad han har med at gøre. Som f.eks. "TV-Kalibrering.dk". Han koster 950 kr. plus kørsel.
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Preps ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-December-2004 Sted: Odense Status: Offline Point: 456 |
Tidligere ejer af mit tv fik det kalibreret i Elgiganten da han købte det.
Det havde intet med en kalibrering at gøre, det var bare en manuel indstilling af menuerne. Jeg tog billeder af indstillingerne inden jeg nulstillede tv'et og ændrede det til mine egen indstillinger. Hvis du eller andre vil se dem, kan jeg godt lægge dem op i tråden. Så ved du da hvad du får (eller rettere ikke får) for dine penge.
Redigeret af Preps - 03-November-2016 kl. 19:13 |
|
![]() |
|
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1474 |
At du syntes, det ikke så så godt ud, kan nu sagtens skyldes, at mange, i første omgang, foretrækker et billede med masser af knald på, i forhold til et mere korrekt indstillet bilede; dog vil jeg absolut heller ikke anbefale, at betale for deres "kalibrering", da det ikke adskiller sig fra, hvad du selv kan gøre, ved at google modelnummeret og indtaste de indstillinger, du finder...
Du skal huske, at bruge noget tid på, selv at indstille dit tv, hvis du ikke vil betale for en professionel, til at gøre det. Jeg tror, over 95 % af befolkningen, ikke rører ved indstillingerne, når de først har sat det op, og ofte står den i "Dynamisk indstilling", så græsset helt sikkert er grønnere end hos naboen! (Og dog. Naboen har jo nok heller ikke, brugt tid på, at indstille deres tv) :) Når jeg så påpeger, den er helt galt med indstillingerne, så bliver de nærmest fornærmede, da de jo har ofret mange penge på, at købe et tv, med "god" billedkvalitet...
Redigeret af Supergris - 03-November-2016 kl. 19:52 |
|
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |