|
Afspiller til ISO filer |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Spol ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-November-2016 Status: Offline Point: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-November-2016 kl. 11:23 |
Hej
Jeg har på et tidspunkt lagt en del af mine DVD film over på en ekstern harddisk i ISO format, og anvendt en WDTV Live HD Media Player til at afspille dem, da den kan afspille ISO filer. Det har fungeret fint indtil fornylig, hvor den nu pludselig ikke længere kan se harddisken. Harddisken kan fint ses, hvis jeg tilslutter den til en Windows PC eller til en anden Linux computer. WDTV'en kan godt læse en memory stick jeg har, men til gengæld genstarter den igen og igen hvis jeg sætter netværksstikket i ..... Så den er sløj på en eller anden vis. Spørgsmålet er så, hvilken 'boks' jeg kan jeg anvende i stedet? Jeg mener ikke at de nye WD bokse kan afspille iso-filer. Vh Ole
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
PopCorn Hour VTEN eller A-500
|
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
Prasmus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 538 |
Dune HD smart D1 kan også - der har lige været en brugt til salg her, men den er vist solgt.
Edit: Skrev forkert, jeg mente D1 og ikke B1! Redigeret af Prasmus - 07-November-2016 kl. 13:59 |
|
![]() |
|
MikeW ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 68 |
Jeg ville prøve at skifte USB-kablet, og derefter resette eller re-flashe WDTV Live boksen.
KODI læser fint mine DVD- og Bluray .ISO'er fra mit Nvidia Shield TV, så jeg vil går ud fra enhver Android TV implementering kan sfspille dem..
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5357 |
Min tanke er at det kunne være din WDTV Live power supply som er ved at være "træt" i elektrolytterne. Så vidt jeg lige kunne Google er det en 12V 1,5Amp type, som er ret let at finde erstatning for, hvis det er den der er problemet. Eller at den måske kan åbnes og elektrolytter skiftes for få Kr. som gør-det-selv. ![]() Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Spol ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-November-2016 Status: Offline Point: 6 |
Tak for input og forslag.
Det lyder heldigvis til, at der stadig er nogle alternativer ![]() Harddisken er en WD Elements som har sin egen strømforsyning. Jeg har prøvet factory reset, det hjalp ikke. Jeg har prøvet at nedgradere firmwaren til den tidligere version, det hjalp heller ikke. Til sidst flashede jeg den med en WDLXTV. Det har den fordel at jeg kan logge på remote via telnet og 'se' ind i boksen. Harddisken optræder 154 gange i mount-tabellen, så det tyder på at der er et problem med driveren siden den bliver ved med at mounte den igen og igen. En anden sær ting er, at hvis jeg nu starter den op uden netværkskabel i, kommer den fint op, og viser WDLXTV billedet. Hvis jeg sætter netværkskablet i genstarter den, dog kun en gang, og får en IP adresse, men så snart den kommer op, vises WDLXTV billedet ganske kort, herefter er der bare sort billede på TV'et... og det må jo siges at være en ulempe ![]() Men jeg kan som sagt logge på boksen via telnet, så den lever (på et eller andet plan..)
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
det lugter egentlig lige så meget af at hdd måske ikke får strøm nok måske på grund af en defekt strømforsyning. - så den hele tiden mounter/unmounter.
|
|
![]() |
|
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1485 |
Alle modeller af WD TV kan afspille isoer.
Det burde være muligt, at finde en brugt til omkring 300 kr., ellers er der masser af andre muligheder, hvis du vil investere lidt mere. Jeg er selv gået fra en WD TV Live til en Nvidia Shield, som jeg er utroligt glad for. Den har utroligt mange muligheder og er fantastisk hurtig. Hvis du ikke har så mange penge, kan du sikkert også finde en Boxee Box billigt. Den er meget nem at have med at gøre. De bliver ikke opdateret længere, men kan afspille alt, også isoer, bortset fra de nye X.265, men det kan WD TV jo heller ikke. Jeg har selv en Boxee Box til salg. Den har kun været brugt en måneds tid, men jeg vil ikke sælge den for mindre end 400 kr.
Redigeret af Supergris - 07-November-2016 kl. 21:35 |
|
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
|
![]() |
|
dr_schlemer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1028 |
Har en mede8er mx500 med 1tb hd til salg, hvis det var noget? Send evt. PM.
|
|
Samsung S90D 65” QD-OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6
|
|
![]() |
|
guldhammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 925 |
Eller en Raspberry Pi Model B, med Openelec på.
Det bliver min afløser for min Boxee Box.
|
|
//Guldhammer
|
|
![]() |
|
Jeg har forsøgt med en Raspberry Pi model A, den kan godt spille f.eks. Divx mv, men er ikke god til iso, det er for datatungt for den. Lyden kører men billedet skifter kun en gang i mellem.
Har overvejet om en model B kan afvikle iso uden at hakke..? Kan generelt god lide at arbejde med Raspberry Pi, men en model B med kabinet og strømforsyning koster vel omkring 600,- så det kommer tæt på et 'færdigt' produkt, f.eks. en WD. (Kan iøvrigt ikke se nogen steder, at de nyere WD-bokse kan afspille iso-format.) Men skriv gerne om dine erfaringer når du får din Pi i luften
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |