recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mac bytter om på dag og måned
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mac bytter om på dag og måned

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mac bytter om på dag og måned
    Sendt: 12-November-2016 kl. 05:35
Hej med jer.

Jeg har et underligt dilemma på både min iMac og min Macbook.
Det drejer sig om dato tids formatet.
Hvis jeg fx i photos opretter en automatisk liste med billeder taget mellem 01-08-2016 - 31-08-2016
Så kan den godt finde ud af at (31-08-2016) er dag, måned år. fordi en måned kan jo ligesom ikke være 31.
Men det "sjove" er så at (01-08-2016) det læser den som måned,dag,år.

Jeg har samme problem i kalender og numbers. Er der nogle der har et bud på hvad jeg skal ændre for at få OS X til at fatte at første tal er dag?
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2016 kl. 06:55
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2016 kl. 08:00
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Prøv denne: https://support.apple.com/kb/PH21348?viewlocale=da_DK&locale=en_US

Hej Potter tak for dit indlæg jeg tror dog ikke lige det er løsningen på mit problem.
Det er ikke fordi jeg forsøger at lave en kalender jeg kan få fremkaldt. 
Mit problem opstår når jeg ønsker at oprette et "smart album"
Hvis jeg gør dette og vælger at indstille til at filtrere på dato så fejler den som beskrevet oven for.

Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2011
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2016 kl. 09:28
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2016 kl. 10:10
Det er fordi de benytter et andet dato format overthere: M D Y = Month Date Year. Se mere her

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Date_format_by_country

Redigeret af Kampus - 12-November-2016 kl. 10:11
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6675
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2016 kl. 11:35
Jeg er sikker på alle mine indstillinger er rigtige, så det er en fejl i Fotos.
Fotos gør det samme hos mig.
Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2016 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er fordi de benytter et andet dato format overthere: M D Y = Month Date Year. Se mere her

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Date_format_by_country

Det tror jeg du har helt ret i. Men det ændre jo bare ikke ved at der må være en eller anden fejl i Apples software...
Fordi det kan da ikke passe at jeg i et filter i Photos skal skrive (Måned-Dag-År) - (Dag-Måned-År)
Det giver nada mening.
Har snakket med apple support og endte med at tale med en supervisor og han gav mig ret i at det ikke så rigtigt ud. Så håber der kommer en patch snart det fikser disse problemer. :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu