recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Test af ny router?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Test af ny router?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Test af ny router?
    Sendt: 23-November-2016 kl. 08:59
Hvordan kan jeg teste om min nye router virker helt, som den skal?
Der var flere udfald i løbet af i aftes
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Hvordan kan jeg teste om min nye router virker helt, som den skal?
Der var flere udfald i løbet af i aftes

1. Start med at definere "udfald" så tydeligt du kan!!
2. Er det trådløst eller kablet net (eller begge dele)?
3. Er det på lokal siden (LAN) eller ekstern (WAN), (eller begge dele)? 
4. Er det bestemte tider du oplever disse "udfald"?
5. Hvad er det for en router du har?
6. Hvilken type forbindelse har du, (Fiber, ADSL, Mobilbredbånd eller andet), og hvad er hastigheden du betaler for?
7. Hvilke udstyr (enheder såsom mobil, tablet, andre computere osv.) er forbundet til din router?

Det var vist bare det jeg lige kunne komme på at mangle lidt viden om Wink




Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 12:07
Udfald er afbrudt streaming (Netflix og HBO)
Det er bredbånd: Der går et kabel fra telefonstikket til routeren, og et kabel fra routeren til pc'en
Fladskærmen og Apple TV er tilsluttet trådløst
Senere i dag køber jeg nye netværkskabler og ny dims, der skal i telefonstikket
Prøver også med kabel til fladskærm og Apple TV
Det er ikke sikkert, at det gør en forskel
Det fungerede fint med den gamle router indtil onsdag i sidste uge: Fra den ene dag til den anden var forbindelsen bare elendig
Jeg har bredbånd og TV fra Telia via telefonstikket



Redigeret af jake51 - 23-November-2016 kl. 12:09
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 13:06
Onsdag sidste uge, var der en af dine naboer fik en ny trådløs dims der smadrer dit wifi?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 18:46
eller også er QOS af streaming ikke sat op i routeren. og det vil helt sikkert blive "fu... up" hvis man lige leger med downloads på samme tid. (så sidder de og kæmper om hvem der skal have mest ret til at have prioritet. Datapakker kommer ind 1 og 1. Selvom man siger "samtidige forbindelser" så har du kun 1 stik og ethernetprotokollen dikterer altså bare at pakkerne kun kan komme ind på 1 række. forestil dig en motorvej med tonsvis af biler (køge bugt eksempelvis i rushhour) og man har så indskrænket til 1 vejbane mod normalt 3. Det kan sagtens være en eller anden enhed har downloadet noget opdatering eller et OS har ment den skulle have opdateringer og downloadet i skjul (fx gør win10 i "gratis" udgave det hvis man ikke slår det fra i gpedit)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 23:36
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Udfald er afbrudt streaming (Netflix og HBO)
Det er bredbånd: Der går et kabel fra telefonstikket til routeren, og et kabel fra routeren til pc'en
Fladskærmen og Apple TV er tilsluttet trådløst
Senere i dag køber jeg nye netværkskabler og ny dims, der skal i telefonstikket
Prøver også med kabel til fladskærm og Apple TV
Det er ikke sikkert, at det gør en forskel
Det fungerede fint med den gamle router indtil onsdag i sidste uge: Fra den ene dag til den anden var forbindelsen bare elendig
Jeg har bredbånd og TV fra Telia via telefonstikket


Hvis det er udfald /hakken fra en streamingtjeneste, som du streamer til en trådløs enhed (TV), så prøv i første omgang at sætte kabel på. Mit bud er at det er det trådløse net som ikke er optimalt. Det kan være som Claus siger, at du skal ind og sætte QoS op i routeren. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu