|
Test af ny router? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6360 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-November-2016 kl. 08:59 |
Hvordan kan jeg teste om min nye router virker helt, som den skal? Der var flere udfald i løbet af i aftes
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
1. Start med at definere "udfald" så tydeligt du kan!! 2. Er det trådløst eller kablet net (eller begge dele)? 3. Er det på lokal siden (LAN) eller ekstern (WAN), (eller begge dele)? 4. Er det bestemte tider du oplever disse "udfald"? 5. Hvad er det for en router du har? 6. Hvilken type forbindelse har du, (Fiber, ADSL, Mobilbredbånd eller andet), og hvad er hastigheden du betaler for? 7. Hvilke udstyr (enheder såsom mobil, tablet, andre computere osv.) er forbundet til din router? Det var vist bare det jeg lige kunne komme på at mangle lidt viden om ![]() |
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6360 |
Udfald er afbrudt streaming (Netflix og HBO) Det er bredbånd: Der går et kabel fra telefonstikket til routeren, og et kabel fra routeren til pc'en Fladskærmen og Apple TV er tilsluttet trådløst Senere i dag køber jeg nye netværkskabler og ny dims, der skal i telefonstikket Prøver også med kabel til fladskærm og Apple TV Det er ikke sikkert, at det gør en forskel Det fungerede fint med den gamle router indtil onsdag i sidste uge: Fra den ene dag til den anden var forbindelsen bare elendig Jeg har bredbånd og TV fra Telia via telefonstikket Redigeret af jake51 - 23-November-2016 kl. 12:09 |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19746 |
Onsdag sidste uge, var der en af dine naboer fik en ny trådløs dims der smadrer dit wifi?
Klaus |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
eller også er QOS af streaming ikke sat op i routeren. og det vil helt sikkert blive "fu... up" hvis man lige leger med downloads på samme tid. (så sidder de og kæmper om hvem der skal have mest ret til at have prioritet. Datapakker kommer ind 1 og 1. Selvom man siger "samtidige forbindelser" så har du kun 1 stik og ethernetprotokollen dikterer altså bare at pakkerne kun kan komme ind på 1 række. forestil dig en motorvej med tonsvis af biler (køge bugt eksempelvis i rushhour) og man har så indskrænket til 1 vejbane mod normalt 3. Det kan sagtens være en eller anden enhed har downloadet noget opdatering eller et OS har ment den skulle have opdateringer og downloadet i skjul (fx gør win10 i "gratis" udgave det hvis man ikke slår det fra i gpedit)
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Hvis det er udfald /hakken fra en streamingtjeneste, som du streamer til en trådløs enhed (TV), så prøv i første omgang at sætte kabel på. Mit bud er at det er det trådløse net som ikke er optimalt. Det kan være som Claus siger, at du skal ind og sætte QoS op i routeren.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |