|
DAB radio med mobil højttaler |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||
vonOle ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-September-2007 Sted: Sdr.Jylland Status: Offline Point: 95 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-November-2016 kl. 12:52 |
|||
Hej
Jeg vil gerne anskaffe en ny "stationær" DAB radio til køkkenet - med mulighed for at høre programmerne via en mobil/trådløs højttaler et andet sted i huset. Jeg tænker, at det kan gøres med en DAB radio med internetradio indbygget, og derved streame over wifi til den mobile højttaler. Jeg har ringet til en del netbutikker, og fået lige så mange forskellige svar: 1) "Nej, - dét kan ikke lade sig gøre! 2) "Sagtens - du kan bare streame over dit wifi" 3) "Ja, men kun hvis du også bruger din smartphone som remotecontroller! Jeg håber nogen kan hjælpe med et bud, for jeg er lidt forvirret nu ![]() Prisklasse ca. 1500 - 3000,- Mvh. Ole Bonusspørgsmål - kan man have faste Podcast-indstillinger på de nye DAB's ? ![]() |
||||
![]() |
||||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Hvorfor ikke bruge en smartphone/tablet og så bare streame til en BT højtaler eller lign.
Eller kig på noget streaming højtaler |
||||
![]() |
||||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|||
Netop.
Køb en trådløs højttaler. Stream fra din mobil eller tablet. Her er mulighederne mange og du kan tage de samme kanaler som på DAB. Bare du har internet via mobil eller wifi. Skriv evt hvilken tablet eller mobil du har og et budget. Så er jeg sikker på at der er mange der kan rådgive dig herinde. |
||||
![]() |
||||
vonOle ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-September-2007 Sted: Sdr.Jylland Status: Offline Point: 95 |
|||
Takker, det er bestemt en god mulighed
![]() Men kan det også lade sig gøre at streame over wifi direkte fra et stationært DAB-monstrum med knapper ?
|
||||
![]() |
||||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
|||
Hvis du kan finde en der understøtter det. Det er ikke noget der er standard. Og jeg har ikke set nogen der kan, men det beyer jo ikke at det ikke findes.
|
||||
![]() |
||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19800 |
|||
Jeg har aldrig hørt om en sådan. Det kan godt lade sig gøre, men jeg tror ikke at der er nogen der har lavet det, for det giver ikke rigtigt mening.
Internetradio, har intet at gøre med at sende via wifi, men derimod modtage stationer fra internettet.
Mit bedste bud er at købe to DAB radioer. Og inden du gør det, så være lige sikker på at du overhovedet her DAB dækning til transportable enheder med ringe antenner.
Podcast har intet med DAB at gøre, så svaret må være et fast og entydigt "måske", idet det afhænger af om din kommende DAB radio også har internet tilslutning og kan hente podcasts. Men, det giver næsten ikke mening at have en DAB radio, der også kan gå på netværk, for det gør på en måde DAB delen overflødig, idet DAB kanalerne også kan høres via internet. Klaus |
||||
![]() |
||||
|||
Mange tak for svar, - jeg har ihvertfald lært så meget nyt, at jeg nu kan træffe beslutning.
![]() |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |