recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DAB radio med mobil højttaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DAB radio med mobil højttaler

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
vonOle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-September-2007
Sted: Sdr.Jylland
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vonOle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DAB radio med mobil højttaler
    Sendt: 30-November-2016 kl. 12:52
Hej
Jeg vil gerne anskaffe en ny "stationær" DAB radio til køkkenet - med mulighed for at høre programmerne via en mobil/trådløs højttaler et andet sted i huset.
Jeg tænker, at det kan gøres med en DAB radio med internetradio indbygget, og derved streame over wifi til den mobile højttaler.

Jeg har ringet til en del netbutikker, og fået lige så mange forskellige svar:
1) "Nej, - dét kan ikke lade sig gøre!
2) "Sagtens - du kan bare streame over dit wifi"
3) "Ja, men kun hvis du også bruger din smartphone som remotecontroller!

Jeg håber nogen kan hjælpe med et bud, for jeg er lidt forvirret nu Confused og har ikke lyst til at tage chancen og bestille noget som driller...

Prisklasse ca. 1500 - 3000,-

Mvh.
Ole

Bonusspørgsmål - kan man have faste Podcast-indstillinger på de nye DAB's ? Smile

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2016 kl. 13:37
Hvorfor ikke bruge en smartphone/tablet og så bare streame til en BT højtaler eller lign. 

Eller kig på noget streaming højtaler
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2016 kl. 14:10
Netop.

Køb en trådløs højttaler.

Stream fra din mobil eller tablet.

Her er mulighederne mange og du kan tage de samme kanaler som på DAB.

Bare du har internet via mobil eller wifi.

Skriv evt hvilken tablet eller mobil du har og et budget. Så er jeg sikker på at der er mange der kan rådgive dig herinde.
Til top
vonOle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vonOle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2016 kl. 14:48
Takker, det er bestemt en god mulighed Smile

Men kan det også lade sig gøre at streame over wifi direkte fra et stationært DAB-monstrum med knapper ?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2016 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af vonOle vonOle skrev:

Takker, det er bestemt en god mulighed Smile

Men kan det også lade sig gøre at streame over wifi direkte fra et stationært DAB-monstrum med knapper ?
Hvis du kan finde en der understøtter det.

Det er ikke noget der er standard. Og jeg har ikke set nogen der kan, men det beyer jo ikke at det ikke findes.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2016 kl. 08:22

Jeg vil gerne anskaffe en ny "stationær" DAB radio til køkkenet - med mulighed for at høre programmerne via en mobil/trådløs højttaler et andet sted i huset.

Jeg har aldrig hørt om en sådan. Det kan godt lade sig gøre, men jeg tror ikke at der er nogen der har lavet det, for det giver ikke rigtigt mening.

Jeg tænker, at det kan gøres med en DAB radio med internetradio indbygget, og derved streame over wifi til den mobile højttaler.

Internetradio, har intet at gøre med at sende via wifi, men derimod modtage stationer fra internettet.

Jeg håber nogen kan hjælpe med et bud, for jeg er lidt forvirret nu Confused og har ikke lyst til at tage chancen og bestille noget som driller...

Mit bedste bud er at købe to DAB radioer.
Og inden du gør det, så være lige sikker på at du overhovedet her DAB dækning til transportable enheder med ringe antenner.

Bonusspørgsmål - kan man have faste Podcast-indstillinger på de nye DAB's ? Smile

Podcast har intet med DAB at gøre, så svaret må være et fast og entydigt "måske", idet det afhænger af om din kommende DAB radio også har internet tilslutning og kan hente podcasts.
Men, det giver næsten ikke mening at have en DAB radio, der også kan gå på netværk, for det gør på en måde DAB delen overflødig, idet DAB kanalerne også kan høres via internet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
vonOle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vonOle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2016 kl. 11:36
Mange tak for svar, - jeg har ihvertfald lært så meget nyt, at jeg nu kan træffe beslutning. Smile
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu