recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan får jeg HD lyd, når HDMI sættes direkte TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan får jeg HD lyd, når HDMI sættes direkte TV

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Susperia Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 708
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Susperia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan får jeg HD lyd, når HDMI sættes direkte TV
    Sendt: 02-December-2016 kl. 15:41
Hej.
Håber i lige kan hjælpe her.
Jeg har købt et Samsung 65KS7005, og har derfor sat min PS4 pro og Xbox One S direkte til tvet, for at kunne afspille i UHD/HDR, da min gamle Onkyo NR809 jo ikke kan smide det videre til tvet.
Men på den måde får jeg ikke HD lydformaterne, kun Dolby Digital/DTS via ARC.

Så kan det passe at Samsung 65KS7005 kun kan sende Dolby Digital/DTS via ARC, eller er der noget jeg overser?

Jeg prøvede også at købe en UHD HDMI splitter, for at sætte det ene kabel i Onkyoen og det andet i Samsungen i håb om at det så kunne løse mit problem, men når jeg aktivere UHD colors, eller hvad det hed på HDMI indgangen, så forsvandt billedet.

Jeg ville egentlig gerne undgå at skifte Receiver lige nu, så håber der er en som ved hvad jeg kan gøre.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2016 kl. 16:13
Vil mene du skal bruge en afspiller med to hdmi udgange for at få både UHD/HDR og HD lydformater. Ellers er det et dybt dyk i lommen til en ny reciever.
Til top
Susperia Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Odense
Point: 708
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Susperia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2016 kl. 16:26
Desværre også det jeg er bange for, men kunne jo håbe at der alligevel var en anden løsning :-)
Det skulle kun være til når jeg ser UHD film, de sjældne gange jeg skulle komme til det.
Da den almindelige Blu-ray afspiller bare er sat til igennem receiveren.

En anden ting. Kan det passe at Netflix og HBO kun har Dolby Digital, og ikke Dolby Digital plus igennem Apps på KS7005?
Når jeg ser igennem Chromecast, er det nemlig Dolby Digital plus.
Om man så kan høre forskel, det ved jeg så ikke.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2016 kl. 16:30
Kan du høre forskel på om du kører HD lyd eller ej?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2016 kl. 16:33
Arc kan mig bekendt ikke understøtte HD formater. Eller det kan godt være arc standarden kan, men tv Idag gør så ikke.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Point: 1687
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2016 kl. 16:35
Jeg tror* svaret er en HDfury integral. Jeg har ikke en selv, men efter hvad jeg kan læse har den en masse features der er rettet mod at løse den slags problemer. Den er dog lidt halvdyr. Der er en tråd ovre på avsforum hvor en fra det firma plejer at svare på spørgsmål.

Ellers er det da rigtigt at det måske ikke er helt relevant om det er HD lyd eller ej. En HDMI audio extractor der virker med UHD og HDCP 2.2 kunne måske være en løsning for dig hvis dine afspillere ikke har toslink. Jeg kan ikke helt se hvad en Splitter kan gøre for dig, så har du bare 2 signaler som forstærkeren ikke kan forstå.

Redigeret af Mefisto - 02-December-2016 kl. 17:06
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2016 kl. 16:43

Elgiganten har en Panasonic DMP-UB700 på tilbud til 2.999 kr. Den har Twin HDMI Out.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juli-2008
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2016 kl. 16:51
Kan man ikke køre optisk fra ps4 til receiver eller understøtter det ikke hd lydformater?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2016 kl. 16:53

Det understøttes KUN på HDMI.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2016 kl. 16:54
Oprisk understøtter ikke HD-Lyd.

Men du kunne måske prøve med en HDMI splitter?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2016 kl. 16:56

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Læser du ikke tråden.?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2016 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Læser du ikke tråden.?

Det har jeg så åbenbart overset.

Har du prøvet at flytte rundt på TV og receiver på HDMI splitteren?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu