|
Hvordan får jeg HD lyd, når HDMI sættes direkte TV |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Susperia ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-Marts-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 708 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-December-2016 kl. 15:41 |
|
Hej.
Håber i lige kan hjælpe her. Jeg har købt et Samsung 65KS7005, og har derfor sat min PS4 pro og Xbox One S direkte til tvet, for at kunne afspille i UHD/HDR, da min gamle Onkyo NR809 jo ikke kan smide det videre til tvet. Men på den måde får jeg ikke HD lydformaterne, kun Dolby Digital/DTS via ARC. Så kan det passe at Samsung 65KS7005 kun kan sende Dolby Digital/DTS via ARC, eller er der noget jeg overser? Jeg prøvede også at købe en UHD HDMI splitter, for at sætte det ene kabel i Onkyoen og det andet i Samsungen i håb om at det så kunne løse mit problem, men når jeg aktivere UHD colors, eller hvad det hed på HDMI indgangen, så forsvandt billedet. Det var denne jeg prøvede med https://www.av-cables.dk/hdmi-splitter/hdmi-v2-0-uhd-4k-high-speed-aktiv-splitter-hdcp-2-2-1-til-2.html Jeg ville egentlig gerne undgå at skifte Receiver lige nu, så håber der er en som ved hvad jeg kan gøre. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Vil mene du skal bruge en afspiller med to hdmi udgange for at få både UHD/HDR og HD lydformater. Ellers er det et dybt dyk i lommen til en ny reciever.
|
||
![]() |
||
Susperia ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-Marts-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 708 |
|
Desværre også det jeg er bange for, men kunne jo håbe at der alligevel var en anden løsning :-) Det skulle kun være til når jeg ser UHD film, de sjældne gange jeg skulle komme til det. Da den almindelige Blu-ray afspiller bare er sat til igennem receiveren. En anden ting. Kan det passe at Netflix og HBO kun har Dolby Digital, og ikke Dolby Digital plus igennem Apps på KS7005? Når jeg ser igennem Chromecast, er det nemlig Dolby Digital plus. Om man så kan høre forskel, det ved jeg så ikke. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19565 |
|
Kan du høre forskel på om du kører HD lyd eller ej?
Klaus |
||
![]() |
||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
|
Arc kan mig bekendt ikke understøtte HD formater. Eller det kan godt være arc standarden kan, men tv Idag gør så ikke.
|
||
![]() |
||
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1687 |
|
Jeg tror* svaret er en HDfury integral. Jeg har ikke en selv, men efter hvad jeg kan læse har den en masse features der er rettet mod at løse den slags problemer. Den er dog lidt halvdyr. Der er en tråd ovre på avsforum hvor en fra det firma plejer at svare på spørgsmål.
Ellers er det da rigtigt at det måske ikke er helt relevant om det er HD lyd eller ej. En HDMI audio extractor der virker med UHD og HDCP 2.2 kunne måske være en løsning for dig hvis dine afspillere ikke har toslink. Jeg kan ikke helt se hvad en Splitter kan gøre for dig, så har du bare 2 signaler som forstærkeren ikke kan forstå.
Redigeret af Mefisto - 02-December-2016 kl. 17:06 |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Elgiganten har en Panasonic DMP-UB700 på tilbud til 2.999 kr. Den har Twin HDMI Out. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
jesperKBH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juli-2008 Status: Offline Point: 562 |
|
Kan man ikke køre optisk fra ps4 til receiver eller understøtter det ikke hd lydformater?
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Det understøttes KUN på HDMI. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4116 |
|
Oprisk understøtter ikke HD-Lyd.
Men du kunne måske prøve med en HDMI splitter? |
||
![]() |
||
|
Læser du ikke tråden.? |
||
|
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4116 |
|
Det har jeg så åbenbart overset. Har du prøvet at flytte rundt på TV og receiver på HDMI splitteren?
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |