|
Genetablering af NAS |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ChristianTT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-August-2008 Sted: Hillerød Status: Offline Point: 800 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-December-2016 kl. 18:24 |
Hej Forum
Jeg har fået ombyttet min Synology Play 415 på garantien, da der var en defekt på den gamle. Jeg har taget de fire diske ud og noteret hvilken der var 1,2,3 og 4, som har kørt i RAID 5 setup. Vil meget nødvendigt miste de data jeg har liggende, da jeg kun har backup af noget af det. Når jeg skal starte den nye NAS op, er det så bare at sætte diskene i boksen i samme rækkefølge, eller er der en anden metode der bør følges ? På Synology's side om migration, tages der udgangspunkt i at man har den gamle stadigt, og det er jo ikke tilfældet her. /Christian
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ville tage fat i deres Support. De plejer at være utrolige kompetente.
|
|
![]() |
|
ChristianTT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-August-2008 Sted: Hillerød Status: Offline Point: 800 |
Lyder fornuftigt.... Det vil jeg prøve
|
|
![]() |
|
Dorf ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 663 |
Jeg tror det du selv skriver vil virke. Hvis du sætter dine HDD i samme slots/rækkefølge så skulle du gerne kunne migrere uden at miste data.
|
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1232 |
Jeg har flere gange flyttet diske fra én Synology NAS til en anden, og det har hver gang virket bare at flytte diske fysisk over og så starte den nye NAS op (de skal selvfølgeligt installeret i korrekt rækkefølge).
|
|
![]() |
|
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1562 |
Deres egen beskrivelse er her: https://www.synology.com/en-global/knowledgebase/DSM/tutorial/General/How_to_migrate_between_Synology_NAS_DSM_5_0_and_later
|
|
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|
![]() |
|
Tak for hjælpen. Jeg vil sætte dem i NAS'en i samme rækkefølge.
Sidste link indeholder ikke min situation da jeg ikke har adgang til at tage backup af indstillingerne på den gamle. |
|
![]() |
|
Blot til info, så virkede det ved at sætte dem i igen i den rigtige rækkefølge
|
|
![]() |
|
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1562 |
|
|
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |