|
Krav til CBB modem? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Baune ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 232 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-December-2016 kl. 17:07 |
Den gamle har et ældre USB modem (stick) til hendes mobilebredbånd hos CBB. Jeg kan intet finde på CBB's hjemmeside om opgraderingsmuligheder, så spørgsmålet er om jeg kan bestille et 4G værdigt stick andetsteds på nettet, og stadig bruge CBB's simkort uden problemer?
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4813 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej. Når jeg på CBB hjemmeside går ind på: Står der nederst i afsnitet 'God Dækning' 'Vi bruger Telenor og Telias sammenlagte netværk, der har flest master i landet. Med netværket dækker vi 99% af danskerne med 3G og 85% med 4G-hastighed.' Så alle 4G modems eller trådløse routere beregnet til de Danske frekvenser kan bruges. Man skal bare taste CBB 's APN ind. Dog må de ikke være LÅST til et andet netværk. Men når jeg kigger på priserne synstes jeg at det ser dyrt ud: Både CallMe og Telmore har mobil abonnementer med inkluseret Data hvor man kan tilkøbe et ekstra Data simkort til sit USB modem. Jeg kender ikke den øjeblikkelige pris, men den var sidste sommer 29 kr pr måned. Så kan man dele sit månedlige dataforbrug mellem sin Mobil og sit USB Modem. De annoncerer dog ikke med det. Man skal ringe og spørge hvad et ekstre data simkort koster om måneden. Hilsen Carsten. Tilføjelse: Og Callme har nogle af de billigste Modem der findes. F. eks. Huawei 4G E3372 USB-modem til 308 kr: Redigeret af csell - 26-December-2016 kl. 18:06 |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Jeg vil anbefale i du kigger på et Mifi modem i stedet.
Så kan forbindelsen deles mellem flere enheder. Med USB stick kan forbindelsen kun bruges af en computer. |
|
![]() |
|
Baune ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 232 |
Hun har super signal der hvor hun bor i Vejle, men modem understøtter kun 3G, så der skal nyt til, for at få 4G.
Der er kun hende der bruger internet, på bopælen, så stick er rigeligt. Jeg var bare nysgerrig omkring andres erfaring med andre typer USB modems.
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4813 |
Hej. CallMe bruger også Telenor og Telias sammenlagte netværk. Så ved et evt skift til CallMe vil hun stadig have samme super signal. Men du tror ikke at når hun får 4G at hun også kommer til at bruge mere data hver måned? Hilsen Carsten.
Redigeret af csell - 26-December-2016 kl. 22:48 |
|
![]() |
|
Nej det bliver ikke et issue. Og der skal ikke skiftes selskab, da det hele kører fint nok, det er bare hastigheden på selve det mobilebredbånd jeg synes var i den alt for sløve ende, da jeg sidst var forbi for at opdatere hendes pc. Jeg prøver sgu lykken og ringer til dem. Måske de er villige til at opgradere til små penge for de trofaste kunder.
Tak for responsen. Vh Henrik |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19746 |
Køb sådan en Huawei E5573Cs Hvid til hende, hvis du kan få den for 360 kroner.
På et tidspunkt får hun en tablet og så bliver hun glad for at det kan ligge ovre i det ende hjørne og have trådløst internet til både computer og tablet. Klaus |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Helt ening med Klaus.
Det er min erfaring at Mifi modems og den mere stationære router udgave har bedre antenne og dermed højere hastighed. CBB skriver på deres hjemme side at man får en router eller USB modem med deres abonnement. Jeg sidder med tablet versionen. Måske står der mere på deres fulde hjemmeside. Giv dem et ring og spørg om din mor som trofast kunde kan få en router. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |