recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WiFi Mesh, eller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WiFi Mesh, eller?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: WiFi Mesh, eller?
    Sendt: 27-December-2016 kl. 14:21
Hej - Jeg er igang med at renovere hus og skal derfor også have mit trådeløse net opgraderet. Sådan som jeg har det nu, bruger jeg en Buffalo AC1750 som access point sammen med routerdelen leveret af TreFor

Huset jeg bor i er et treplans hus - Stuen, 1. og 2. sal. Modem/router er placeret i stueetagen og jeg har brug for at forlænge signalet til 1. og 2. sal. Jeg ønsker et setup hvor der ikke bliver skiftet mellem forskellige SSID, altså noget roaming af en art - jeg har læst lidt - men syntes godtnok ikke det er til at finde ud af de forskellige muligheder. Jeg har set mig varm på produkter fra UniFi da de er nemme at placere i loftet eller på vægen, men har også læst lidt om produktet fra eero.

Jeg har bestemt placeringen og trukket kabler til til enhederne, så det bliver ikke et problem.

Hvad vil I anbefale?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 19:23
uanset hvad har du i hvert fald brug for access punkter for 1 enkelt modem med trådløs kan næppe dække alle etager. Wifi Mesh kunne godt gå hen og blive the next thing :-) ikke så meget for at gøre det mere stabilt eller fordi det rent faktisk er bedre end andet wifi, men det drejer sig ene og alene om dækningsmulighederne - EERO har jeg også set på. - de er dog FORBANDET dyre, og jeg læste en test hvor det helt klart var google's ny løsning der generelt vandt på dækningsdelen.
Der er en række løsninger nu, og der kommer flere stille og roligt, men netgear har faktisk selv en mesh løsning. Deres løsning kaldes "Orbi" - kig eventuelt på det.

PS - og sørg for at få opgraderet firmware i din X6 så hurtigt det kan lade sig gøre når de frigiver næste version. - Der er en nasty bug i enheden. 
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2016 kl. 09:58
Kan kun anbefale unifi, vi bruger dem i vores firma. Klippestabil og simpel opsætning.
Mit MCE
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138010&title=diskret-51-setup
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2011
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2016 kl. 11:23
Har set at Ubiquiti, som står bag Unifi serien, nu også markedsfører et consumer mesh produkt (AmpliFi LR):
Findes i 3 udgaver: Oversigt
Anmeldelse
Kan bl.a. købes hos Proshop. (forventet om 1-2 mdr.)
Måske interessant ? Er der nogen der har erfaringer med det? (næppe, da det ikke er kommet til europa endnu)

Jens

Redigeret af jec - 30-December-2016 kl. 13:22
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu