recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic lyd-løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic lyd-løsning?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 566
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic lyd-løsning?
    Sendt: 02-Januar-2017 kl. 23:26
Hej.

Jeg var egentlig på udkig efter en soundbar til mit 4 år gammle Panasonic tv (model TX-L32ET5Y). Men da det er 32" og de fleste soundbars er længere, så tænkte jeg på at bruge nogle små aktive højttalere tilsluttet hovedtlf.udgangen på tv'et i stedet for. Små aktive eksterne højttalere giver sikkert også bedre lyd end en soundbar.

Men... Panasonic har lavet det sådan, at lydstyrken for hovedtelefonudgangen ikke justeres via fjernbetjeningens volumenknapper. Man skal derimod ind i tv'ets undermeneu hver gang man vil skrue op og ned for hovedtelefonudgangen. Så den løsning dur desværre ikke, eller har jeg overset noget?

En mulighed er at købe en Panasonic Viera link soundbar, men de fås ikke til 32" - der fås nogle alternative Panasonic lydløsninger i form af en boks der skal stå under tv'et, men de lyder virkelig dårligt.

Så eneste løsning er vel en lille aktiv højttaler med optisk indgang samt HDMI arc? hehe Jeg tvivler på at det findes...
Hvordan griber jeg ellers dette projekt an? (køb af andet tv er ikke gangbar løsning, beklager).

Jeg vil gerne undgå den ekstra fj.betjening som alle Bluetooth systemerne har.

PS: Jeg har set, at der findes en "hotel"-funktion på tv'et, som gør, at man kan frakoble de interne højttalere. Men om det hjælper mig på nogen måde, det kan jeg ikke rigtig gennemskue.

Håber virkelig at nogen derude har en løsning på problemet.

Redigeret af Steen F. - 03-Januar-2017 kl. 02:12
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19821
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2017 kl. 23:39
Mine forældre havde problemer med at høre lyden fra deres aldrende Panasonic plasma.
De satte volumen til maks 1 eller 0 og købte en (JBL?) soundbar der kunne lære volumenkommando fra fjernsynets fjernbetjening. Så kan den køre på en analog udgan og regulere volumen med fjernsynets fjernbetjening.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Point: 1046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2017 kl. 00:05
Hvad med denne her:

Redigeret af longjohn2 - 03-Januar-2017 kl. 00:05
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2017 kl. 02:06
Jeg har faktisk prøvet den der. Lånte én i et Panasinic Center, men lyden i de indbyggede højttalere er næsten bedre end i den soundbar!
Jeg vil gerne have fat i nogle aktive højttalere i stedet for, hvis det var muligt.
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2017 kl. 02:08
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Mine forældre havde problemer med at høre lyden fra deres aldrende Panasonic plasma.
De satte volumen til maks 1 eller 0 og købte en (JBL?) soundbar der kunne lære volumenkommando fra fjernsynets fjernbetjening. Så kan den køre på en analog udgan og regulere volumen med fjernsynets fjernbetjening.

Klaus

Okay, men hvordan kan man se om et fremmed mærke kan lære kommandoer fra fjernsynets fjernbetjening? Var det rent held hos jer, at I opdagede at den kunne det, eller gik I efter noget specifikt?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19821
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2017 kl. 06:17
Vi gik efter en der kunne det. Min mor kontaktede forhandleren, hvor hun havde købt fjernsynet (5 år i forvejen!) og bad om råd. Der var Lars (sound2vision i Viborg) der fortalte hvilke soundbars der var velegnede og med fjernbetjrningsfunktion.
Et bud i dag kunne være JBL Boost TV.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2017 kl. 04:01
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Vi gik efter en der kunne det. Min mor kontaktede forhandleren, hvor hun havde købt fjernsynet (5 år i forvejen!) og bad om råd. Der var Lars (sound2vision i Viborg) der fortalte hvilke soundbars der var velegnede og med fjernbetjrningsfunktion.
Et bud i dag kunne være JBL Boost TV.

Klaus

Den vil jeg prøve og kigge nærmere på. Skal det forstås sådan, at soundbaren kan lære at forstå fjerbetjeningen? Hvad hedder sådan noget? Hvad skal jeg søge efter, hvis jeg vil finde andre end JBL?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu