recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS på loftet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAS på loftet

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
duke_skywalker Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2017
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér duke_skywalker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NAS på loftet
    Sendt: 09-Januar-2017 kl. 09:04
Jeg overvejer at anskaffe mig en WD MyCloud NAS. Producenten lover at den kan køre med temperaturer fra 5-35 grader. 
Den skal stå på mit loft, da jeg i forvejen har min router til at stå deroppe, og den skal jo være forbundet via kabel. Routeren har umiddelbart fungeret fint deroppe. 

Vil det være et problem at have den stående deroppe?

Der er isolering og undertag med ICOPAL Monarfol. 

Redigeret af duke_skywalker - 09-Januar-2017 kl. 09:05
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2017 kl. 10:03
hvis dit loft ikke har frost eller meget varme er det intet problem.

men er du sikker på at temperatur ikke når over 35 om sommeren ?
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lightyear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2017 kl. 10:18
Personligt ville jeg ikke gøre det, da du ret sikkert ikke kan holde dig inden for de angivne temperaturer.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2017 kl. 10:19
Nas på loftet? Du skal bare gøre rent
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Februar-2007
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2017 kl. 10:27
Skriver de også om krav til luftfugtigheden? Den kan jo godt blive høj på et loft.
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2017 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ved du hvad en NAS er ?    eller skulle du bare kommentere på noget uden indhold ?Confused
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2017 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Ved du hvad en NAS er ?    eller skulle du bare kommentere på noget uden indhold ?Confused

Tror du skal læse det som en joke..
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2017 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Ja det ved jeg, og det var en joke, deraf en grinende smiley.

Nas er også slang for skidt og snavs.
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2017 kl. 12:09
nas er også at noget gør onde :-/

Nå det så er sagt - så står min NAS på loftet uden problemer!
Til top
duke_skywalker Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2017
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér duke_skywalker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2017 kl. 12:11
Hmm... Nej det er nok ikke den bedste løsning. Så må jeg igang med at trække et kabel. 
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2017 kl. 13:36
Kan ikke forstille mig at luftfugtigheden skulle betyde noget.

Derimod kunne jeg godt forstille mig temperaturen kunne blive et problem for harddisken.
Jeg har selv målt temperature på mellem 35-45 grader en varm sommerdag oppe på vores loft, så jeg kan nemt forestille mig at HD'en kan komme over 55grader på sådan en dag.

Ved ikke hvor koldt der har været der oppe, men jeg håber da den har været nede på -10 her i sidste uge, hvis isoleringen da er nogenlunde tæt, hvilket nok heller ikke er så godt for en harddisks lejer.

Men jeg har faktisk selv en gammel NAS stående oppe på loftet som bliver brugt til backup af min primære NAS, som står indenfor. Så må jeg jo se hvor længe den overlever.
Mvh Jesper
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2017 kl. 14:03
Man bruger en flamingokasse i skuret for at holde kartofler fugt og frostfrie. Sådan en flamingokasse kan sikkert også holde en Nas fugt og frostfri. Og egenvarmen fra Nas'en får sikkert temp højere op. Modsat vil flamingokassen tage den værste opvarmning om sommeren, og elkers er det let at indbygge en ventilator til sommerbrug.

Redigeret af Kampus - 09-Januar-2017 kl. 14:04
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu