recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til Hi-Fi Ignorant
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til Hi-Fi Ignorant

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Fortuitus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Januar-2017
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fortuitus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til Hi-Fi Ignorant
    Sendt: 11-Januar-2017 kl. 16:59
Hej!

Jeg har skaffet fem udmærkede (dog lidt gamle) højtaler/AV kombination til noget crispy 5.0 surround sound for nu. Det fungerer smukt, men foreløbigt kun gennem min Bluray afspiller. Jeg er hoppet lidt for hardcore med på streamingbølgen, og har derfor meget få DVD/Bluray.

Så jeg vil altså meget gerne have en forbindelse mellem min PC og højtalerne (og fjernsynet obviously). Jeg er relativt blank på området, men det betyder vel at jeg skal have fat i en DAC? Hvis jeg var fra USA havde jeg hapset en Schiit Modi 2 Uber, men det er jeg tydeligvis ikke. Jeg synes $50 shipping gør lidt nas - og moms kommer sikkert oveni.

Nogle forslag?

Tusind tak :)

EDIT: 
Det skal måske lige nævnes at jeg er studerende og ikke lige har en million til projektet :) 

Redigeret af Fortuitus - 11-Januar-2017 kl. 17:07
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2017 kl. 17:19
hvis du har hdmi i anlægget, og computer. så er det bare at smide computeren i receiveren og hdmi fra receiveren til dit tv
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2017 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af Fortuitus Fortuitus skrev:

Hej!

Jeg har skaffet fem udmærkede (dog lidt gamle) højtaler/AV kombination til noget crispy 5.0 surround sound for nu. Det fungerer smukt, men foreløbigt kun gennem min Bluray afspiller. 

Lidt fakta om dit udstyr (fabrikat - model nummer) ville nok hjælpe.  Wink

Mvh. JørgenT

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fortuitus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2017 kl. 17:23
Jeg har desværre ikke HDMI i anlægget, det er en halvgammel sag, desværre! Det havde jeg ellers tænkt på..

Det er en Eltax AVR-320 - https://i.imgur.com/A4zNZsf.jpg

Redigeret af Fortuitus - 11-Januar-2017 kl. 17:24
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2017 kl. 17:36

Receiver har digitale coax og Toslink optiske indgange, så den har indbygget DAC.
Så er spørgsmålet hvad den ukendte PC er udstyret med. Wink

Mvh. JørgenT

Redigeret af JørgenT - 11-Januar-2017 kl. 17:37
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fortuitus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2017 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Receiver har digitale coax og Toslink optiske indgange, så den har indbygget DAC.
Så er spørgsmålet hvad den ukendte PC er udstyret med. Wink

Mvh. JørgenT

Beklager, men jeg er som sagt ikke specielt kendt på området. 

Jeg kan sige, at mit motherboard er Z97S SLI Krait Edition - https://www.msi.com/Motherboard/Z97S-SLI-Krait-Edition.html#hero-overview

Umiddelbart tror jeg ikke, at der er optisk udgang..? 

Hvis der er andet jeg ikke har nævnt, må du endelig sige til, jeg gør mit bedste :)

Redigeret af Fortuitus - 11-Januar-2017 kl. 17:52
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4130
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2017 kl. 19:01
denne her fx og så med et optisk kabel til..
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2017 kl. 19:17
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fortuitus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2017 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Tak, det ser jo fantastisk ud - og lydkvalieten bliver ikke halshugget af den løsning?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19816
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2017 kl. 21:10

Jeg har skaffet fem udmærkede (dog lidt gamle) højtaler/AV kombination til noget crispy 5.0 surround sound for nu. Det fungerer smukt, men foreløbigt kun gennem min Bluray afspiller. Jeg er hoppet lidt for hardcore med på streamingbølgen, og har derfor meget få DVD/Bluray.
Så jeg vil altså meget gerne have en forbindelse mellem min PC og højtalerne (og fjernsynet obviously).

Er det lyd, eller film du vil streame?

Hvilket tv har du?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fortuitus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2017 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Så jeg vil altså meget gerne have en forbindelse mellem min PC og højtalerne (og fjernsynet obviously).

Er det lyd, eller film du vil streame?

Hvilket tv har du?

Klaus

Det er 99.9% film jeg vil streame, jeg har et Panasonic TX-P42G20E. :) 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19816
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2017 kl. 22:48

Det er 99.9% film jeg vil streame, jeg har et Panasonic TX-P42G20E. :) 

Godt, så glemmer du lige alt, hvad der ind til videre er skrevet i denne tråd.
For du vil vel næppe koble din computer til fjernsynet og bruge den som skærm?

Hjemme hos mig, foregår streaming via en AppleTV3 boks.
Enten i boksens egne apps, eller via AirPlay fra telefon/tablet.
En sådan vil du kunne koble med HDMI til dit tv og med et optisk kabel til din forstærker. Dermed får du billede (og lyd) på fjernsynet og lyd direkte ind i din forstærker.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu